Duscha efter idrott och jobb
Ser det som självklart att mitt barn duschar efter skolgympa, som har gympa under dagen. Lika självklart är det för mig att duscha efter träning om jag tränar på morgonen innan jobbet eller på lunchen. Men jag duschar inte efter träning på kvällen, då kör jag hem. Ja, jag äter till och med innan jag duschar, hemska tanke!
Det är en fråga om bekvämlighet, att vilja vara med min man, att ta en lång dusch i sitt eget hem och fixa håret. Skulle jag duscha på gymmet så fort jag tränade skulle jag aldrig duscha hemma.
Jag ser inte problemet. Jag duschar lika lite om jag sätter mig i bilen en varm, varm sommardag, och då är jag dessutom mindre klädd. Och VET NI? Jag kan till och med återanvända tajts utan att tvätta dem emellan! Hemska tanke!
Jag besvärar ingen. Och andra personers hygiennojor rör mig inte i ryggen. Jag förmedlar det jag ska till mina barn, dvs att man duschar efter träning. Om det sker på gymmet eller hemma, tjugo minuter senare, gör varken till eller från för denna sk "ohygieniska" jävel.