Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF juli 2017

Hej allihop!
    Tänkte vänta med att gå med i gruppen, men kan likaväl göra det....
    Plussade igår på bim -4 el 5...idag lite starkare test.
    Är väldigt orolig att det inte stannar, så jag ropar verkligen inte hej än...

Började försöka i dec -14 med barn nr.3.
    Blev gravid nu i mars-15, men slutade i missfall i vecka 9.
    Blev gravid förra månaden igen, men slutade i missfall i vecka 5.
    Nu blev jag gravid direkt efter missfallet, så får se om det stannar denna gång...
    Har inte ens berättat för mannen än....

Bf 8 juli om det går vägen.
    Har två pojkar sen innan som är födda 09 och 10. Blev gravid väldigt fort med båda.

• GrönaDruvan
    GrönaDruvan skrev 2016-10-27 09:00:45 följande:

Hej allihop!
    Tänkte vänta med att gå med i gruppen, men kan likaväl göra det....
    Plussade igår på bim -4 el 5...idag lite starkare test.
    Är väldigt orolig att det inte stannar, så jag ropar verkligen inte hej än...

Började försöka i dec -14 med barn nr.3.
    Blev gravid nu i mars-15, men slutade i missfall i vecka 9.
    Blev gravid förra månaden igen, men slutade i missfall i vecka 5.
    Nu blev jag gravid direkt efter missfallet, så får se om det stannar denna gång...
    Har inte ens berättat för mannen än....

Bf 8 juli om det går vägen.
    Har två pojkar sen innan som är födda 09 och 10. Blev gravid väldigt fort med båda.

Blev gravid nu i mars -16 menar jag...
  • GrönaDruvan

Grattis till alla plus!

Jag skrev i början på tråden, men fick lite blod på pappret samma dag och tänkte det var kört denna gången också... (Två missfall innan, april och förra månaden).

Idag såg testet ut såhär och det stämmer bra med tiden.

Varenda toabesök är ångestframkallande

Och jag tror att det ska komma blod, men jag hoppas detta lilla frö vill stanna nu..

Inga symptom förutom lite ont i magen, kände av en släng av illamående nu i eftermiddags, men inget mer...

Åh, snälla alla, håll tummarna att det stannar nu!!

• GrönaDruvan

Någon mer som inte har något symptom än?
    De andra gångerna jag fått missfall har jag haft symptom, men denna gången inget....
    Kanske positivt?
    När jag väntade sonen för 6 år sedan hade jag heller inga symptom!

• GrönaDruvan

Jag ska inte ringa till mvc innan vecka 9-10 och ska definitivt inte säga det till någon (förutom några vänner) innan jag gjort ul vecka 12.
    Känner att det är onödigt att skriva in sig så tidigt ifall det skiter sig....

• GrönaDruvan
    Sofie1986 skrev 2016-11-01 18:03:23 följande:
    Har ni inte vaginalultraljud i 8-9?
    Nä, här får vi i vecka 12.
    Däremot ska jag göra ett privat i vecka 8 om det inte blivit missfall innan dess.
  • GrönaDruvan
    Afasi skrev 2016-11-01 18:46:37 följande:
    Visst är det trist att avboka om det  skulle skita sig men i mitt fall tänker inte jag att jag väntar ett missfall utan jag väntar ett barn. Jag är inte speciellt orolig av mig så skiter det sig så gör det. Inte mycket som jag kan göra åt och att jag ringer barnmorskan lär ju inte förändra den saken. Då får man väl avboka och hoppas att tiden kommer till god nytta för någon annan.
    Ja, alla gör ju som de vill. För min del har jag två barn sen innan och känner inte att jag behöver hälsosamtal...sen har jag två missfall bakom mig (ett i april och ett förra månaden) så det är inte så superlätt att vara positiv tyvärr. Försökt i snart 2 år...
    Skrev in mig i vecka 7 i mars och gjorde massa prover och annat, och det känns slöseri med pengar för vården faktiskt att göra allt det så tidigt...det är ju ändå många som får missfall...
    Men jag förstår också att det handlar mest om min rädsla. Vill inte göra för stor grej av allt innan jag är mer säker denna gång....
  • GrönaDruvan
    Afasi skrev 2016-11-01 19:22:31 följande:

Det förstår jag. Hälsosamtalet känns onödigt för mig också, 3e barnet här med. Jag är ledsen för dina missfall och förstår att det känns svårare då! Jag är lyckligtvis förskonad från mf hittills och är väldigt tacksam för det.
    Jag förstår hur du tänker med kostnaden men samtidigt så känns inte det som en anledning för mig att vänta med att ringa barnmorskan

Jag funderar ändå på att ringa och boka in mitt ul. Eftersom jag kommer vara i vecka 12 i julveckan, så känns det bra att boka in nu så det finns tid. Hade varit kul att berätta för föräldrar på julafton om allt gått bra.
  • GrönaDruvan
    Afasi skrev 2016-11-01 19:41:52 följande:
    Ja jag vet ju inte alls hur det är där du bor :) Här får man iallafall inte något ul så länge det inte finns anledning att tro att det behövs ett. Vi har ju inte direkt något privat där man kan boka heller :) Så jag får fint vänta i typ 15 veckor till haha
    När jag var gravid sist så fick man ett rutin ul i vecka 18-19 bara. Nu får man i vecka 12 också..om alla får det vet jag faktiskt inte, eller om det bara är för oss över 35..
  • GrönaDruvan
    Gameofthrones123 skrev 2016-11-02 09:20:14 följande:

Blir visst en julibebis här också ???? någon mer som väntar barn nr 3?

Här är det barn nr.3!
  • GrönaDruvan
    Gameofthrones123 skrev 2016-11-02 09:43:35 följande:
    Vad roligt ???? hur gamla är dina barn? Mina är födda -12 och -14. En pojke och en flicka.
    Jag har två pojkar som är födda 09 och 10
  • GrönaDruvan
    Milla78 skrev 2016-11-02 10:45:39 följande:

Är fortfarande i chock! Kan inte riktigt fatta att det tog sig på andra försöket då dottern är ivf barn o tog 6 år på sig att bli till ???? Om allt går som det ska så har vi bf 12 juli ??

Åh vad kul! Grattis!
  • GrönaDruvan
    småvildingar skrev 2016-11-02 20:49:48 följande:
    Har två pojkar sedan innan. Tror nog det är en tredje liten pojk :D
    Är också helt säker på en till liten pojk och han kommer isåfall vara såååå efterlängtad!!
  • GrönaDruvan
    Gameofthrones123 skrev 2016-11-02 22:18:54 följande:

Haha jag tror med att det är en kille.. kollade på den kinesiska gravidkalendern idag också och fick det "bekräftat" ;)

Den stämde på mig på båda mina killar innan.."ska" även bli kille nu enligt den.
    När jag blev gravid i mars och förra månaden visade den att det skulle bli flicka....
    På nåt sätt börjar jag tro att det kan ha varit så..kanske därför jag fick missfall, jag kanske inte kan få flickor?
    Bara en spekulation..men denna gång har jag en känsla att detta frö kanske stannar.
  • GrönaDruvan

Hur mycket växtvärk har ni? Jag har ju inte så mycket symptom alls...bröstvårtorna börjar bli ordentligt ömma och känner en släng av illamående då och då (inget jobbigt illamående som tur är) men idag har jag rätt mycket molvärk.
    Har känt aktivitet i magen flera dagar, växer så det knakar känns det som, men tänk om det är början på missfall igen
    Så svårt att släppa tanken. Men inget blod på över en vecka nu, och det var ju bara pytte lite några dagar innan bim också förra veckan. 4+5 idag så har iaf passerat senaste missfallet... Längtar så till jag kan göra ultraljud och veta att allt är ok.

Tror jag fått bv också...någon som haft det i tidigt graviditet?

• GrönaDruvan

Vi har namn klart sen länge!
    Tror det blir en kille och då har vi haft Edvin, men lutar mer och mer åt Olle...
    Tjej blir det Linnea.
    Har två pojkar sen innan som heter Love och Alfred.

Svar på tråden BF juli 2017