Inlägg från: Johanna_Nr3 |Visa alla inlägg
  • Johanna_Nr3

BF juli 2017

Har precis plussat och går det vägen denna gång blir det barn nummer 3. Är i vecka 5 (4+1). Har tre missfall i bagaget som ägde rum under perioden 6 november 2015 - 5 april 2016. Enligt läkares rekommendationer har jag och sambon haft ett halvårs uppehåll i att försöka och nu i oktober försökte vi igen och det gick vägen! Dock har jag väldigt svårt att glädjas och känner oro. Försöker vara positiv och tar en dag i taget. Då mina tre missfall hände mellan vecka 6-15 så vet jag inte heller när jag kommer kunna slappna av. Innan tänkte jag efter vecka 12, men inte längre tyvärr.

Ska bli kul att följa er alla här i tråden och grattis till plussen!

Hälsningar Johanna

• Johanna_Nr3
    Beebii skrev 2016-11-04 07:13:40 följande:

Jag börjar en bf lista så kan ni väl fylla på!

BF

12-13 juli 37 år, 2 barn 9 o 4år, 2 mf

Kul!

BF 9-10 juli. 2 barn som är 7 och 5 år gamla. 1 MA och 2 MF.

Hälsningar Johanna
  • Johanna_Nr3
    Beebii skrev 2016-11-04 07:01:33 följande:

Här kommer en gammal tant på 37 år (sambon 34) som just plussat med tredje barnet!

Lite brokig historia med ett första barn fött i v35 ett tidigt mf innan det andra barnet som föddes hemma på 20min. Blev oplanerat gravid för ett år sedan som även det slutade i tidigt mf och har nu försökt i ett år innan vi äntligen lyckats.

Har enl apparna bf 12-13 juli.

Har så mycket känningar denna gång, huvudvärk och illamående sen flera veckor tillbaka. Efter bim kom molvärken som strålar ut i höfter och ben. Ökad hunger, ökad sexdrift och en minnesförlust som heter duga! Glömmer saker i samma sekund jag gör dom!

Hur mår ni andra här inne? Ska vi knåpa ihop en bf lista?

Här kommer en aningen yngre tant, haha, 35 år gammal, har även jag två barn. 7 respektive 5 år gamla. Har också precis plussat och är i vecka 5 (4+4).

Jag har haft en tufft år, först med ett relativt sent missfall i vecka 15 och efter det har jag haft två tidiga missfall i vecka 6-7. Jag hade en paus på 6 månader och nu i oktober försökte jag och sambon igen och det tog sig på första försöket! Dock ligger jag väldigt lågt med glädjen. Tar en dag i taget.

Håller tummarna för att våra frö stannar "där inne"!

Hälsningar Johanna
  • Johanna_Nr3
    Niki87 skrev 2016-11-04 07:38:50 följande:

Hej. Jag plussade i onsdags, har bf 29/6-17. Vårt och mitt första barn. Fyllde 29 för en vecka sen..

Är det någon annan än mej som mår så illa så att det verkligen tär på humöret ? Har varit hemma från jobbet i tre dagar nu, mellan 9-10 på morgnarna mår jag helt okej (spydde just upp allt jag ätit hittills idag) har även varit vaken inatt vid halv4, halv1, innan jag gick och la mej spydde jag flertalet gånger.. Så höll det på från kl 15 igår pp eftermiddagen, så har även alla dagar i veckan sett ut.. Är det nån annan som mår så dåligt?! Ska försöka ta mig till apoteket efter allt som går att köpa som kan tänkas hjälpa mig idag.. Vi har ett eget företag, samt ett jobb som personlig assistent.. Jag kan inte må såhär känns det som..

Din stackare! Jag har aldrig mått så illa som du beskriver det men med min första graviditet var det jobbigt. Testa att ta vanliga Prostafen, du vet åksjuketabletter. De kan hjälpa faktiskt! Det enda är att man blir ännu tröttare av dem.

Lycka till!

Hälsningar Johanna
  • Johanna_Nr3
    Sjöblomman skrev 2016-11-10 20:31:23 följande:

Hej!

Hoppar gärna in.
    Plussade i måndags efter att mensen var sen, väntade ivrigt på mens för att dra igång vår 6e IVF och blev riktigt sur över att det aldrig startade. Och så plötsligt fick jag för mig att testa, magiskt! Så otippat att plötsligt bli gravid naturligt efter 3 års kämpande. <3

Fick MF för ett år sedan i vecka 6 (5+5), så det känns som en milstolpe att komma förbi det. Idag är det vecka 5 (4+6).

Jag ryser!

Stort grattis :)
  • Johanna_Nr3
    Beebii skrev 2016-11-12 06:52:38 följande:

Oj så många nyplussare! är jag ensam om att vänta 3e barnet? Mina symptom är illamående (har hållit i sig ca 3 månader vid dom andra graviditetern) ömma bröst (gör riktigt ont i bröstvårtorna om man rör dom) kissnödig ofta. Svårt att sova och megatrött irriterad och sur mest jämt. Väldigt känslosam. Lite svullen mage men kan döljas utan problem, är ju bara i v 6 (5+3) ingen utom sambon vet och han är inte den pratsamma typen så babblar ur mig på fl.

Ska nog ringa bm nästa vecka och boka tid!

Är det en stängd grupp? Annars kan vem som helst gå med? Fb vänner kan ju se att man joinar och bli nyfikna. Bara tipsar!
    Hej!

Jag väntar också tredje barnet och är i vecka 6 (5+5 idag). BF 9-10 juli enligt appar.

Jag har haft tre missfall på rad i år så jag är väldigt orolig. I tisdagskväll hade jag även svagt rosa på pappret efter jag hade kissat. Sedan har det inte kommit något mer. Mina symtom har ökat något i veckan och det är ju positivt. Men man vet aldrig.

Ska på inskrivning hos barnmorskan på måndag 14/11. Då hoppas jag få en tid till VUL till veckan därpå. Sedan, om allt går bra, ska jag välja att göra KUB. Har precis fyllt 35 år så jag blir erbjuden det.

Hur mår du?

//Johanna
Svar på tråden BF juli 2017