Inlägg från: Sjöblomman |Visa alla inlägg
  • Sjöblomman

BF juli 2017

Hej!

Hoppar gärna in.
    Plussade i måndags efter att mensen var sen, väntade ivrigt på mens för att dra igång vår 6e IVF och blev riktigt sur över att det aldrig startade. Och så plötsligt fick jag för mig att testa, magiskt! Så otippat att plötsligt bli gravid naturligt efter 3 års kämpande. <3

Fick MF för ett år sedan i vecka 6 (5+5), så det känns som en milstolpe att komma förbi det. Idag är det vecka 5 (4+6).

• Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-11-11 01:08:23 följande:
    Sjöblomman <3 Bara en vecka mellan oss då! Stort grattis igen :)
    Tack!

Jaha, fick för mig att det var länge sedan du plussade. Vilket datum har du?
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-11-12 01:23:06 följande:
    Jag plussade på dag 3+5, 4 dagar innan officiell testdag. Nu är jag på 6+2 (lördag). Bf enligt en app är 5 juli. VUL på onsdag!
    Ah! Spännande med VUL, vart är det du går?
    Jag ska på VUL 28/11, känns som en evighet... gick in i v 6 idag. BF 14/7
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-11-12 12:22:50 följande:
    Det finns redan en grupp, har ganska många medlemmar, PMa mig vid intresse. Men det går ju bra med flera grupper :)
    Hur hittar man din grupp?
  • Sjöblomman
    waattos skrev 2016-11-12 21:58:36 följande:
    Jag gick också in i v 6 idag, BF samma datum :D är du med i hemliga fb gruppen??
    Kul! Grattis!

Nej, tyvärr inte... hur kommer man med?
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-11-13 14:24:36 följande:
    Jag kontaktade Linné gyn, som är kopplad till ivf Linnékliniken, tänkte att de har bra vana på tidiga ultraljud :) Visst är det spännande men det kan ju också visa att saker inte är som de ska :/ Har ganska ont sen nån vecka tillbaka och funderar på om det är mitt myom som spökar.

Hur mår du? Och grattis till vecka 6 :)
    Jo, men om det är något som är fel vill man ju veta det så fort som möjligt. Det blir ju inte bättre av att vänta...

Kan man göra något åt myom?
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-11-13 23:26:59 följande:
    Jo det är klart man vill. Men det är ju ändå ångestladdat. Man gör inget åt små myom, och jag vet att de sagt att mitt inte sitter ivägen. Pratade lite med brorsans fru idag, som är barnmorska, och hon lugnade mig litenoch sa att jag antagligen bara kände helt vanlig molvärk. Så nu är jag lite lugnare :)
    Ah, ja det kan göra riktigt ont med molvärken. Har haft så ont att jag viker mig dubbel, nu har det dock varit lite mindre värk de senaste dagarna.
Svar på tråden BF juli 2017