BF juli 2017
Hej! Plussade i måndags. Gjorde både ultraljud (VUL, och sen vanligt över buken) och kontraströntgen av buk i torsdags då jag hamnade på sjukan med tarmvred - då såg man ingen graviditet! Testade då även negativt. Men, i måndags var det alltså ett svagt plus på stickan. Det var troligen för tidigt för att se något innan, BIM var i söndags/måndags nånting!
Maken och jag är jätteglada att det blev nu och att vi inte behöver vänta fler månader (det här var tredje försöket). BF är nu enligt appen 23:e juli, men jag hoppas på att kunna få göra ett kejsarsnitt före dess.
Misstänkte att jag var gravid eftersom kaffet (vilket jag än köpte eller bryggde hemma!) började smaka päcka. Det är verkligen inte likt mig - men likt min förra graviditet, haha! Testade i måndags eftersom jag hade morgonillamående som gjorde mig spyfärdig tills jag åt en banan. Sen blev det bra. Förra graviditeten var inte illamåendet särskilt svårt, det fanns mest där för att tala om för mig att jag var gravid. Hoppas på liknande nu. Allt är alltså väldigt tidigt för oss än så länge, men jag har en känsla av att det kommer hålla i sig :)
Jag ska vara fräck nog att erkänna att jag hoppas på en liten tös ... Men en till pojk blir superbra det också.