Inlägg från: Svelin |Visa alla inlägg
  • Svelin

BF juli 2017

Hej. I fredags plussade jag! Om allt går som det ska så blir detta vårt tredje barn. Bf är 17 juli enligt NC. Våra andra barn är 10 och 8 år. Jag ser att det är väldigt olika när man får komma till BM första gången och en del av er har redan ett ul inbokat. Ni som har ul inbokat framme i dec/jan går ni privat eller via landstinget? Tror inte vi får ett ul vid den tiden om man inte gör kub här där vi bor.

• Svelin

Det är så kul att läsa om allas symtom. Vissa lika en själv och andra inte alls. Jag har haft känningar i magen sen plusset och kanske även innan, men det vågade jag inte lita på. Även illamående. Mer vissa dagar, mindre andra dagar. Den senaste veckan har jag blivit sååå trög i magen. Det är jag typ aldrig annars. Så nu har jag fått tänka till på hur jag äter. I med massor av frukt och grönsaker och dricka mycket vatten. Jag använder ju krämen progesterall och jag läste nu att progesteron kan vara boven när det gäller förstoppning och liknande. Jag hoppas att jag ska få ordning på det. Idag fick jag ont i brösten om man trycker på vissa punkter så gör det jätteont. Tycker mig känna igen känslan. Dels från tidigare graviditeter, men också typ liknande känsla som mär mjölken stockar sig lite. Skönt med symtom iallafall! :)

Det blev visst ett långt inlägg.

Hoppas ni har en skön fredagskväll!

• Svelin
    Beebii skrev 2016-11-12 06:52:38 följande:

Oj så många nyplussare! är jag ensam om att vänta 3e barnet? Mina symptom är illamående (har hållit i sig ca 3 månader vid dom andra graviditetern) ömma bröst (gör riktigt ont i bröstvårtorna om man rör dom) kissnödig ofta. Svårt att sova och megatrött irriterad och sur mest jämt. Väldigt känslosam. Lite svullen mage men kan döljas utan problem, är ju bara i v 6 (5+3) ingen utom sambon vet och han är inte den pratsamma typen så babblar ur mig på fl.

Ska nog ringa bm nästa vecka och boka tid!

Är det en stängd grupp? Annars kan vem som helst gå med? Fb vänner kan ju se att man joinar och bli nyfikna. Bara tipsar!

Jag väntar också tredje. En liten sladdis. Våra andra barn är snart 10 år och 8 år gamla. Både skrämmande och spännande att börja om! :) Tur jag har en vän som är i samma sits fast hon ska ha redan i dec.
  • Svelin

Haha! Jag har aldrig haft så här mycket gravidhjärna innan!! Jag tappar ord, säger fel oftare än vanlugt och tänker helt fel. Senaste felet jag gjorde var i denna gruppen då jag skrev att barnen snart är 10 och 8 år. Egentligen är den äldsta snartb10, men den yngsta fyllde nyss 7. Helt ute och cyklar ju. Det roliga var att jag hamnade i en diskussion med sonen om hans ålder och jag var övertygad om att han var 8, men han förklarade att han är ju 7 och går i ettan. Hahaha! ! Hur ska detta gå???!!! :D

• Svelin
    Honeyb skrev 2016-11-13 19:23:23 följande:

Hej allesammans!

Tar och hoppar in här jag med då jag plussade igår. Är beräknad den 17 Juli om jag räknat rätt :) Detta blir vårt första och det känns lite som ett mirakel. Vi mös nämligen bara en gång förra månaden :P efter 5 år utan skydd, utan att det tagit sig tidigare (har inte försökt aktivt under hela den tiden heller) så trodde vi knappast att detta skulle hända. Ej planerat men oj så välkommet <3

Samma bf som jag!! :)
  • Svelin
    Treansresa skrev 2016-11-13 21:31:58 följande:

Haha skrattade så ja nästan grät åt ditt inlägg. Har lyckats med ungefär samma sak. Till mitt försvar tror jag att jag räknat hur gamla barnen är när bebis kommer haha. Du gjorde säkert samma. Haha sonen måste ha undrat vad du tänkte med!

Ja det var nog så det var, men så sjukt rörig!!! :)
  • Svelin

Vi har tänkt göra kub nu eftersom jag är 35 år. Inte heller gjort det de andra gångerna.

• Svelin

Grattis till alla som plussat!!!

Är det någon mer som har fått problem med förstoppning? Jag har inte haft det med mina tidigare graviditeter, men nu slog det till nästan direkt. Riktigt jobbigt faktiskt. :(

• Svelin

Tråkigt att höra att fler har problem med magen så här tidigt, men skönt att jag inte är ensam. :) Några bra tips på hur ni "löser" det? :D Jag försöker äta mer frukt och grönsaker i första hand och dricka mycket vatten såklart.

• Svelin

Ni som har lite äldre barn när kommer ni berätta för dem? Jag vill att barnen får veta innan vi berättar för släkten, men jag vill inte att hela samhället vet för tidigt. Jättesvårt detta tycker jag! Hur gör ni andra??

• Svelin

Grattis till alla som plussat! I tisdags var jag på inskrivning. Känns bra. Igår berättade vi för barnen och reaktionen blev inte riktigt som jag trodde. Sonen blev överlycklig och kan inte vänta tills bebisen kommer. Dottern däremot verkade lite mer avvaktande först och på kvällen blev hon jätteledsen. Tydligen är hon rädd att jag inte ska vara något med henne sen så vi fick ha ett lååångt samtal om detta igår. Idag verkar hon lugnare och tryggare igen. Så tokigt det kan bli. :) Idag är det dags att berätta för min familj. Lite nervös faktiskt för mina föräldrar oroar sig ganska mycket under graviditeterna så därför blir det nog inte total lycka när vi berättar, även om de så klart blir glada. De visar kanske inte oron så mycket men jag vet att de gör det. De har ju varit med om att ett barnbarn föddes med downs syndrom och tyvärr så har det barnet råkat ut för en massa andra konstiga sjukdomar så det har ju varit jobbigt för min syster med familj och även oss andra. Vi lider ju med dem varje gång något krånglar. Så jag förstår mina föräldrars oro. De vill bara att allt ska gå bra för oss barn och våra barn.

• Svelin
    ivf februari skrev 2016-12-03 09:02:14 följande:

vilken vecka är du i?

Imorgon är jag 8 veckor fullgången. Så det är tidigt.
Svar på tråden BF juli 2017