Inlägg från: AnnnaEm |Visa alla inlägg
  • AnnnaEm

BF juli 2017

Ansluter mig! Vi hade den senaste mens första dag den 6/10, vilket gör att bf är den 13 juli! Plussade första gången 13 dagar efter ÄL.

Vår första, bor i Östergötland och vid bf är vi 20 respektive 22år! Jag studerar till lärare och sambon jobbar :) 

• AnnnaEm
    Beebii skrev 2016-11-08 21:07:28 följande:
    Hej och grattis! Vi har bf kring 12 juli och känns inte helt säkert än! Lång väg kvar men hoppet säger att det kommer gå bra!
    Åh då har vi ju bf princip samtidigt! Vad kul!! Grattis!! :D
  • AnnnaEm
    Beebii skrev 2016-11-08 21:45:29 följande:
    Å va kul! Alltid kul att hitta fler med samma datum! Jag hade äl 19 oktober när var din (om du vet)
    Ja men verkligen!! Den 18 oktober hade jag äl! :) 
  • AnnnaEm
    LollohZ skrev 2016-11-09 02:41:30 följande:

Hej! Hoppar in är med! Vi plussade i måndags! Vi har bf 4/7-17 , och gick in i v.7 idag :) första barnet för både mig och blivande sambon vi är båda 21 och bor strax utanför Växjö :) finns de några andra blivande föräldrar runt Växjötrakten ?:)

Åh grattis!! Vi är från Halmstad men bor i Linköping just nu, men himla kul att se någon annan lika ung som också väntar på sitt första :)
  • AnnnaEm
    Sofie1986 skrev 2016-11-09 14:29:18 följande:

Hej alla! Igår kväll satt jag i soffan och trodde jag skulle dö, fick sån smärta i bröstet och tryckte rejält upp mot halsen. Blev livrädd. Men satt mig upp riktigt och det avtog. Halsbränna antagligen men redan? Herregud.
    Imorse nät jag gått ner i Soffan mådde jag äckligt illa. Fy. Kom aldrig nått men usch.
    Jag äter ju inget socker alls nu 3 veckan avklarad. Men ändå kan jag inte ha mina byxor längre. Spänner i magen.
    Vad fan kan hända i kroppen på en vecka?
    Mage, svullen, halsbränna och extrem illamående som dyker på mig.
    De andra 2 graviditeterna va ju allt problemfritt.
    Puh. Går och oroar mig för tvillingar också, mina brödrar är tvåäggs. Så har jag tur så hoppar det till min dotter men finns ändå en risk för mig. :/

Idag i V 6 köpte jag mina första mammabyxor! DET är galet!

Hur mår ni andra?

Men gud, låter inte alls kul :(. Låter kanske som tvillingar då?

Går in i v 6 imorgon och har ont i bröstvårtorna som bara spänner, fått hälsbränna, trött konstant (absolut jobbigast, vaknar kl 6, uppe någon timme o sen sover jag bort princip hela dagen), och igår kände jag hur illamåendet kom :( 

Hoppas du kommer må bättre snart!<3

• AnnnaEm
    Preet90 skrev 2016-11-09 12:43:47 följande:

Jag ansluter mig till denna tråd, plussade i söndags och enligt NC är jag i vecka 3+4, vet inte om detta stämmer. Har inga symptom ännu förutom att jag är så sjukt trött hela tiden. Plussade bim -5 på digital CB test. BF är 22 juli och ska på inskrivning 19dec :) .. Detta är vår första barn och vi plussade efter andra försöket. Nu hoppas jag bara att allt går bra och hen vill stanna.

Åh så tidigt ni får komma på inskrivning! Jag går in i v6 imorgon och är bokad för inskrivning den 22 december och ultraljud inte förens den 5 januari.. :(
  • AnnnaEm

Är inne i v 7 (6+1) och jag mår så in i he*vetes dåligt :( Illamåendet kommer och går hur den vill, främst nu på kvällarna så att jag inte kan somna. Det ända jag får ner i magen är dolkens cheeseburgare, äppelbitar och apelsinklyftor. Olidligt, känner mig värdelös och är rädd att jag skadar min bulle i magen. Men jag får ju inte ner något annat. Inbillar mig att något är fel och att det ska sluta i mf. På detta har jag fått ligementsmärtor som kommer med jämna mellanrum och skrämmer mig ihjäl mig att det ska vara starten för ett mf(vi har haft ett tidigt mf tidigare). Fått en härlig diarré för att toppa allt, men unnar mig att jag ännu inte har kräkts. För då tror jag att jag kommer svimma.

Förlåt för allt klagande, men detta är första barnet och såklart oroar jag mig för allt jag känner. Ska försöka slappna av men hur gör man det när man försöker beskydda något man inte ännu kan skydda i så stort anseende.

Jag som trodde jag skulle slippa dessa illamående.. Trodde jag fel ;)

Kram på er

• AnnnaEm

Uppdatering, är v10 (9+3) beräknad den 12/7, fått göra två vul pga uvi/smärta i äggstockarna denna veckan, både gångerna såg vi en liten splattrande bulle med småsmå armar och ben!

Inskrivning den 22/12 och ul 5/1, nu vågar vi vara glada och berätta för familjen! :)

Svar på tråden BF juli 2017