Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

BF juli 2017

Tatami skrev 2016-10-27 22:08:56 följande:

I förrgår hade jag en dag då allt var väldigt lugnt. Sen dess har brösten börjat ömma, jag mår lite illa, inte bara på morgonen, och jag har molvärk till och från. Idag är jag väldigt trött. Men jag mår bra, och det jobbigaste är oron för missfall.

Du får väl äta massa frukt om du är mer hungrig, så blir det extra bra för barnet dessutom :) Jag försöker äta lite extra frukt nu. Satsumas!! :D

Ja försöker :) äter mycket vegetariski vanliga fall men vill jag ha kött. Är så sugen på allt kött. Sen avskyr jag banan, men ska köpa in massa frukt och grönsaker som man kan doppa i dipp. Lite nyttigare än o äta en oxfilé 7 gånger om dagen;)
  • frestelsen
    Maldoror skrev 2016-10-28 09:53:30 följande:

Har du provat oumph "köttet"? Tycker det smakar väldigt köttigt trots att det är helt vegetariskt.

Nä de får jag kolla:) tack för tipset:)
  • frestelsen
    jagkommerintepånågot skrev 2016-10-28 11:52:51 följande:

Hej, plussade i onsdags! Inte en aning om när BF är då jag inte plussade förens BIM+10. Men gissar på början på Juli, stod Gravid 1-2 på testet.

Jag har haft ont i magen hela veckan och idag bara trycker det ut i höfterna och ryggslutet. Är detta normalt tror ni eller kan det vara utomkveds eller missfall på G? Funderar på och ringa kvinnokliniken för ett VUL nu men de kanske inte ens ser något när det är så tidigt? Vad tror ni?

Du kan ha haft ägglossning senare vilket sker ibland:) det med låghormonare kan va att ett visst ägg har lägre produktion av hcg. Den är inte mamman som är låghormonare för hcg kommer från de befruktade ägget. Sen kan de va att ägget fäste lite senare och sen tar det en stund för hcg att komma ut i mammans urin.

O helt normalt med att det ömmar o drar, de är ägget som gottar in sig och kroppen som gör sig redo:)

Grattis till graviditeten:)
  • frestelsen
    joss92 skrev 2016-10-28 17:13:02 följande:

Hej!

Hoppar in här :) grattis till era plus! Jag plussade i veckan och har beräknat bf 2 juli. Jag är 24 år och fästman är 29år. Kul med så många att följa! 

Har ni berättat för familjen eller andra i omgivningen än? Isåfall hur?Vi funderar på att berätta för vår familj nu i helgen för vi kan inte hålla oss :) sen tänkte vi berätta för fler utomstående efter v.12 om allt går som det ska.

Har smygberätta för några men går ut med det i v.12:)

Sist så berättar vi för många i v.9 men vart MA så va jobbigt när folk kom o klappa på magen o fråga hur jag mådde.. o man fick liksom säga nä de gick inte alls:/
  • frestelsen
    ShadowsTrixie skrev 2016-10-29 05:43:23 följande:

Om du går in på den här länken,

bit.ly/2eCrb0f

så kommer du vidare till tjejen som kan lägga till i fb-gruppen. :)

Du addar henne som vän på FB så lägger hon till dig i gruppen :)

Tack:)
  • frestelsen
    CharlotteG skrev 2016-10-29 06:49:27 följande:

Haha tur man inte är ensam av att vakna vid denna tiden ????????

Jag är så jäkla pinknödig så vakna kl 2 o höll på att kissa på mig;) sen vid 5 o va lika pinknödig igen;) fan får skaffa blöja snart
  • frestelsen
    CharlotteG skrev 2016-10-29 07:37:09 följande:

Haha usch ja skoja inte xD! Elr sätta in en toa på rummet eller något x)! Springer också så och kissar....! Dock har jag svårt för somna om -.-'. Lyckas du somna om eller hur är det med sömnen :P?

Haha nä svårt o somna om med.. kanske därför dagarna känns då här

• frestelsen
    Glädje skrev 2016-10-29 11:47:19 följande:

bim idag och pluss med cb digitala idag och några cb innan det (allvarligt testmissbrukare) ;)

Detta är (om allt går vägen) bäbis nr 3!

Oplanerad och vi som inte skulle ha fler.. :P

Hur berättar man för maken? Spricker snart å måste berätta för honom men vet inte hur.. Han är väl inte suuper sugen på en trea, men fullt medveten om att det kunde bli så iom oskyddat sex... så känner att jag måste berätta det på något otroligt bra sätt haha tips?

Jag tycker du ska ge han de digitala:) typ kan du hålla den här :)
  • frestelsen
    Sofie1986 skrev 2016-10-30 09:00:51 följande:

Plussade I Fredags med early test. Men vågade inte tro på det. Idag på BIM köpte jag clearblue. Gravid kom upp.

Gravidkollens teststickor visar fortfarande negativt.

2 barn sen innan. 6 och 7 år.

Får hoppas det går hela vägen:) :) :)

Gravkollens suger. Jag fick gravid på cb i onsdags och cb plus va tydligt idag men gravkollen är sega fortfarande tycker jag:/

De här fick jag nu på em

• frestelsen
    Pelleplutt87 skrev 2016-11-13 15:13:57 följande:

Plussade idag???? Min mann och jag är båda 29 år och väntar vår första?? Tänkte berätta nyheten för honom på hans födelsedag på onsdag, skulle vara kul att slå in något i ett paket.någon här som har ett tips på hur jag kann överska honnom? Hur gjorde ni?

Ta ett digitalt på onsdagen och slå in i ett paket:) kan ju va kul. Står ju gravid på:)
  • frestelsen

Jag är jättedålig på att skriva här på fl sen man gick med i fb gruppen. Har ju noll koll på vilka som är kvar här och vilka som man pratar ned på fb.

Men uppdatering från mig; ska på vul idag pga tidigare missfall. Är så nervös:/ v.7 och hoppas de ligger nått där inne:)

• frestelsen
    Beebii skrev 2016-11-16 09:14:22 följande:

Är det bf 2017 du är med i då eller finns det en annan?

Vilken v fick du mf i? Jag har haft 2 mf i v5-7 och är ju nu i v6 så känns nervöst! Fick dessutom en blödning under 2 dagar så blev väldigt nervös. Men inga klumpar utan bara fint klarrött blod.... ska på inskrivning om ett par veckor och funderar på att boka tid för vul före jul med bara för att se att inget hänt.

Håller tummarna för dig frestelsen!

Vilka appar har ni? Jag har hittat en som heter Preg app där man kan se hur bebisen växer vecka för vecka. Kikar varje dag för att se om något hänt

Bf juli tror jag den heter:) fick mf v. 5 och v.6 o MA v. 10.

Förstår att du är nervös med. Man har svårt att tro tills allt är bekräftat:) håller tummarna för dig med:)
  • frestelsen
    Beebii skrev 2016-11-16 16:24:10 följande:

Å så avundsjuk man blir! Klart lilla hjärtat tickar! Underbart att få se!

Ja känns otroligt skönt:)

När ska du på vul?
  • frestelsen
    Sabiinan skrev 2016-11-17 11:22:29 följande:

Grattis till alla :)!! Själv har jag en ofostrig graviditet har dom konstaterat. Man ser bara hinnsäcken i v 7+4. Ska få ytterligare information om mitt blodprov jag lämnade imorse och sedan få reda på hur jag ska gå tillväga sedan. :(!

Nej va trist:( beklagar:(
  • frestelsen
    helena anna skrev 2017-10-29 07:16:43 följande:

Hej!

Jag undrar om någon på Facebook kan se att jag går med i fb-gruppen?

De flesta på facebook vet inte att jag är gravid i nuläget.

Är troligen i vecka 6 snart.

/ Helena Henriksson

Våra bebisar har kommit redan så du söker nog bf juli 2018:)
Svar på tråden BF juli 2017