• diablofalken

Första barnet efter IVF

Tja alla där ute!
    Här har ni världens nervösaste blivande pappa (beräknad att komma i april!) 
    Jag och fästmön har genomgått ivf behandling tack vare att mina killar inte va dom piggaste. Och nu har de jag aldrig trott skulle hända har hänt, hon vart gravid =) 
    Känslan när hon går in och ska göra testet och kommer ut bara nån sekund senare med tårar i ögonen så fastande jag och ville bryta ihop av glädje,  tårarna kom och allt var för overkligt!
    Nu till varför jag skriver. Finns de fler som genomgått eller genomgår IVF? kille som tjej som vill följas åt?
    Ni får gärna berätta varför det vart ivf för er och hur ni känner och mår över de hela?
    och jag skulle gärna vilja veta hur den partnern som hade problem mådde när ni fick veta att ivf vart ert alternativ?
    Jag tog de jävligt hårt att veta att de var mig de var fel på!
    Skulle även vilja veta om ni berättar för folk hur de gått till eller håller ni de hemligt?
    Ja några frågor men hoppas på nåt svar.
    Ps om ni också väntar barn i April/Maj 2017 så får ni gärna skriva de. Ha de fint mvh världens lyckligaste

Ps jag skriver som en kratta och har lite dyslexi så ursäktar om texten är skriven som den är och att de fattas punkter och tecken!  

• Svar på tråden Första barnet efter IVF
  • hope88

Hej och stort grattis till er :) Underbart att det kan lyckas även om vägen dit är tuffare!

Kan förstå känslan av att det är ens fel att det inte går på egen väg men så är det verkligen inte. Det är ju inget man gör med flit så att skuldbelägga sig är liksom ingen ide även om det lätt blir så.

Vi har också gjort ivf och är nu gravida på försök 2 med beräknad födsel i maj 2017 <3 Så lyckliga men också oroliga att något ska gå fel på vägen. Tar en dag i taget! För oss så var det även här min make som hade få och slöa simmare men med lite hjälp gick det ju vägen! Fantastiskt vad vården ka hjälpa idag :) Min man hade skuldkänslor och mådde dåligt över det men sa hela tiden att inget är hans fel och vi stöttar varandra vad som än händer.

Än en gång grattis och lycka till!

• diablofalken
    hope88 skrev 2016-10-25 15:59:24 följande:

Hej och stort grattis till er :) Underbart att det kan lyckas även om vägen dit är tuffare!

Kan förstå känslan av att det är ens fel att det inte går på egen väg men så är det verkligen inte. Det är ju inget man gör med flit så att skuldbelägga sig är liksom ingen ide även om det lätt blir så.

Vi har också gjort ivf och är nu gravida på försök 2 med beräknad födsel i maj 2017 <3 Så lyckliga men också oroliga att något ska gå fel på vägen. Tar en dag i taget! För oss så var det även här min make som hade få och slöa simmare men med lite hjälp gick det ju vägen! Fantastiskt vad vården ka hjälpa idag :) Min man hade skuldkänslor och mådde dåligt över det men sa hela tiden att inget är hans fel och vi stöttar varandra vad som än händer.

Än en gång grattis och lycka till!

Oj får tacka och skicka ett grattis tillbaka! =) lite glad blir man att höra att man inte är ensamm om de problemet =) Inte kul men skönt åh veta! Vi vart också gravida på försök 2 =) Va glad man blir när historierna nästan är identiska! hur långt gången är du? Har ni berättat för nån? =) Tok glad fö eran skull =) 
    Lycka till ni med nu =)
  • HJohannesson

Hej!

Vi gjorde ivf förra hösten och nu är jag mamma till världens finaste dotter (såklart).

Ivfprocessen var väl ganska smärtsam men när man väl blivit gravid så tycker jag att man glömmer den tiden fort. Det var ju liksom värt det.

Det hittades inga fel på oss. Det kunde jag känna var skitjobbigt. Hade det funnits ett fel kan man ju rätta till det iaf.

Vi lyckades på första försöket. Det är jag otroligt tacksam för. Jag tror inte att vi skulle gått igenom fler försök faktiskt!

Vi har berättat hur hon kom till för de flesta. Jag tänker på hur ledsen jag var när det inte tog sig naturligt, jag kände mig så ensam.
    Därför vill jag berättat öppet om det ifall att någon annan ofrivilligt barnlös skulle råka höra.

Stort grattis till er båda! Ni har en fantastisk resa framför er. Njut av graviditeten :)
    Livet med barn kan man inte ens föreställa sig hur det ska bli. Det är så mycket bättre!

• hope88
    diablofalken skrev 2016-10-25 21:35:54 följande:

Oj får tacka och skicka ett grattis tillbaka! =) lite glad blir man att höra att man inte är ensamm om de problemet =) Inte kul men skönt åh veta! Vi vart också gravida på försök 2 =) Va glad man blir när historierna nästan är identiska! hur långt gången är du? Har ni berättat för nån? =) Tok glad fö eran skull =) 

Lycka till ni med nu =)

Tack så jättemycket =)

Man tror ju att man är ensam om det då det känns slm om alla blir gravida på egen hand men efter att ha varit på ivf kliniken har vi ju insett att så många fler har svårt. Du är verkligen inte ensam men kan tänka mig att det känns så, och vi får vara glada över att vi lever på 2000-talet och kan få så mycket hjälp nu. Det är häftigt!

Jag gick in i v11 idag, så 10+0 :) ni då? Vi har berättat för de närmsta som visste om att vi gjorde ivf, våra föräldrar och närmsta vänner men vi väntar tills jag går in i v 13+0 att berätta för resten. Är fortfarande orolig för missfall men hoppas att det ska gå vägen <3 Hur känner ni? Har ni berättat?

Tack detsamma :D Blir alltid lite extra glad för de som haft svårt att bli gravida som får sitt efterlängtade plus =)
  • hope88
    HJohannesson skrev 2016-10-25 23:21:47 följande:

Hej!

Vi gjorde ivf förra hösten och nu är jag mamma till världens finaste dotter (såklart).

Ivfprocessen var väl ganska smärtsam men när man väl blivit gravid så tycker jag att man glömmer den tiden fort. Det var ju liksom värt det.

Det hittades inga fel på oss. Det kunde jag känna var skitjobbigt. Hade det funnits ett fel kan man ju rätta till det iaf.

Vi lyckades på första försöket. Det är jag otroligt tacksam för. Jag tror inte att vi skulle gått igenom fler försök faktiskt!

Vi har berättat hur hon kom till för de flesta. Jag tänker på hur ledsen jag var när det inte tog sig naturligt, jag kände mig så ensam.

Därför vill jag berättat öppet om det ifall att någon annan ofrivilligt barnlös skulle råka höra.

Stort grattis till er båda! Ni har en fantastisk resa framför er. Njut av graviditeten :)

Livet med barn kan man inte ens föreställa sig hur det ska bli. Det är så mycket bättre!

Grattis till dottern!

Ja den är ju inte direkt den lättaste men så värt det när det går vägen :)

Så skönt att höra att det kan gå hela vägen från ivf till graviditet till förlossning och den efterlängtade <3 Hoppas så att det blir så här med :)
Svar på tråden Första barnet efter IVF