• spring­a
    Äldre 25 Oct 09:09
    11666 visningar
    18 svar
    18
    11666

    När kom bebis nummer 3?

    Gravid med nummer 3 v.37+0 imorgon och känner mig klar med att vara gravid.

    Nummer 1 kom v.41+6 och nummer 2 v.41+2.

    När kom er 3a? Bröt den från mönstret som vissa menar att 3an gör? Tanken på att vara gravid mer än en månad till är inte kul!

    Och var förlossningen annorlunda?

  • Svar på tråden När kom bebis nummer 3?
  • spring­a
    Äldre 25 Oct 09:18
    #2
    Anonym (E) skrev 2016-10-25 09:14:31 följande:

    Vår första kom 2,5-veckor för tidigt, vår andra 7 veckor för tidigt och vår tredje kom 2 dagar för sent!

    Det kändes som om jag väntade i år, jag hade varit beredd så länge!!!


    Och jag som gått över med båda bara önskar denna kan komma typ idag! :D Gick dina fortare för varje barn? Tycker det verkar så när man läser om de som fått 3..är rädd jag inte ska hinna in..förra tog typ 9 timmar om jag inte minns fel..
  • spring­a
    Äldre 25 Oct 09:20
    #4
    Anonym (E) skrev 2016-10-25 09:14:31 följande:

    Vår första kom 2,5-veckor för tidigt, vår andra 7 veckor för tidigt och vår tredje kom 2 dagar för sent!

    Det kändes som om jag väntade i år, jag hade varit beredd så länge!!!


    Nä nu fick jag fel för mig, 14 timmar tog det nog..
  • spring­a
    Äldre 25 Oct 09:21
    #5
    MammAmma skrev 2016-10-25 09:18:31 följande:

    Första föddes v. 40+1, andra v. 36+4, tredje v. 39+0 och fjärde på bf.

    Uppenbarligen är jag helt enkelt inte typen som går över tiden. Alla förlossningarna var lätta och komplikationsfria, enda skillnaden var att det gick bara fortare för varje gång. Tredje och fjärde förlossningen upplevde jag som mycket mindre smärtsam än de två första dock.


    Åh det hoppas jag också på! 2an var väldigt smärtsam för mig. Känns ju som jag är den som går över tyvärr...
  • spring­a
    Äldre 25 Oct 09:53
    #8
    Anonym (E) skrev 2016-10-25 09:33:11 följande:
    Finns nog inga entydiga mönster, utan tro på de svaren som ger lite hopp !

    (Min barnmorska sa att varje graviditet har individuella förutsättningar, och att man inte kan gissa i förväg när vi pratade om det här )

    Jag är gravid igen och hoppas också på att det här är en som vill komma ut 2,5 vecka innan beräknat. Det var helt lagom.
    Så kan det nog vara..men känns ändå som att visa har tendens att föda tidigare eller senare. Ja, hoppet är ju det sista som lämnar ;) 
  • spring­a
    Äldre 25 Oct 09:54
    #9
    Rutigskjorta skrev 2016-10-25 09:48:06 följande:

    Undrar samma sak :) är på 39 +3 idag.

    Ettan kom 41 +2

    Tvåan kom 41 +2

    Trots detta sitter jag och hoppas på en som åtminstone kommer runt BF denna gång. Hade inga förvärkar med de andra två med denna har jag mycket mer, bra grogrund för förhoppningar :)

    Heja oss!


    Jag har också haft förvärkar denna gång, kan inte minnas jag hade det med mina andra 2. Fast en bekant hade massor med 3an ändå var det första barnet hon gick över tiden med så kanske inte betyder något ändå...

    Ja, bara att härda ut! En månad är ju inte mycket i det stora hela egentligen. Är bara så trött på att vara så osmidig och obekväm i kroppen. =/ 
  • spring­a
    Äldre 3 Nov 07:49
    #13

    Har ganska mycket sammandragningar och molande mensvärk till och från. V.38+1 idag och hoppas det sätter igång snart så man slipper gå såhär i flera veckor till!

    Är lite rädd det ska gå jätte fort när det väl sätter igång eftersom jag har haft mycket förvärkar denna grav..

Svar på tråden När kom bebis nummer 3?