Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Varför öppen planlösning?

Jag har också svårt för öppen planlösning. När vi flyttade in i vårt hus var det första vi gjorde att sätta tillbaka alla dörrar som tidigare ägaren hade tagit bort. En fördel med att ha köket separat tycker jag är när vi har middagsgäster. då blir vi vuxna lätt kvar i köket hela kvällen med kaffe, dessert, avec och kanske ett spel eller två, medan ungdomarna kan få dra sig undan och titta på någon film eller vad de nu känner för om de inte vill hänga med oss gamlingar.

• Stårschan
    Gullefjuns mamma skrev 2016-10-25 15:59:15 följande:
    Det jag lärt mig av den här tråden är att folk bor stort. De har ett TV-rum eller allrum där ungdomarna kan hänga.
    Tja, bor man utanför storstädernas innerstäder så bor många i hus, och då har man ofta lite ytor. Och garage, eftersom man måste ha bil för att ta sig dit man ska. Flört
  • Stårschan
    Magdalena03 skrev 2016-11-10 18:12:47 följande:
    Vi är nog inte så ljudkänsliga dessutom brukar vi hjälpas åt med maten.

Jag tycker nog det låter lite konstigt att störas av att höra att någon förbereder en måltid, det är väl en form av hemtrevnad , tycker jag.

Störas av vattenkokare och vattenkran?
    Det är till exempel väldigt störande att höra diskmaskinen när man tittar på en bra film. Särskilt en som inte är så full av biljakter och explosioner att den dränker skvalpljuden.
Svar på tråden Varför öppen planlösning?