Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Varför öppen planlösning?

Vi har öppen planlösning så mkt det bara går (hall kök vardagsrum i samma rum tex). 
    Jag älskar doften av kladdkaka o ljuset från ugnen, älskar doften av potatisgratäng. 
    Vill kunna se mina barn då jag lagar mat, vill kunna se de då de gör läxor. Vill kunna prata med vänner då jag lagar mat till dom, vill slippa vråla då det är 7 väggar mellan alla rum osv osv

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Tangent skrev 2016-10-26 07:28:23 följande:

Kan inte komma på något annat skäl än att det ser snyggt ut med öppen planlösning.
    Både vår lägenhet I stan och vår sommarstuga har öppen planlösning. Är så missnöjd. Matos sprids i hela huset/lägenheten. Vi har moderna vitvaror på båda ställena, men ändå störs man av köksljud (t ex när man steker och spolar I kranen) när man t ex tittar på TV.  Sitter två personer vid köksbordet och pratar, störs den som tittar på TV.

Men laga mat i ugnen istället, luktar absolut ingenting. Eller laga mat ni gillar doften av? 
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    sextiotalist skrev 2016-10-26 08:36:37 följande:
    Jag är väldigt glad att man kan stänga dörren till köket när sambon äter ärtsoppa och han är lika glad att jag kan stänga dörren när jag gör något med vitlök eller än värre, när jag gör leverpastej.
    Jag är också glad att jag kan stänga dörren till köket när sambon lyssnar på musik och även glad att jag har möjlighet att vara själv när jag lagar mat
    Vi har 7 rum o 3 toaletter så här finns alltid rum man kan stänga. 
    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Varför öppen planlösning?