• vigge

Varför leker en del människor offer/martyr?

Ja, helt enkelt, vad tror ni? Nån som vet rentav? För om man tänker på saken, om det är en person som håller på och bara klagar och gnäller och säger att det är ingen som förstår hen, alla är så dumma mot hen, det är ingen som bryr sig om stackars hen, ingenting är hens fel osv., då blir det ju som att den personen vill må dåligt, hur fasen resonerar en sån människa egentligen??
    För om man skulle fråga personen "Det är väl ingen som vill må dåligt eller?", då kan man räkna med att personen svarar "Nä, det är det såklart ingen som vill, varför skulle man vilja det?" Sen finns det kanske nån enstaka som svarar motsatt men det känns faktiskt rätt osannolikt.

Helt enkelt, vad tror ni? I mitt fall blev det så förmodligen pga. att en nära släkting som hållit på och gjort sig till en martyr i över 30 år, men annars så beror det enbart på att jag har haft dålig attityd, jag har inte tagit ansvar för mina handlingar helt enkelt dessvärre. Tur att man insåg till slut vad man hållit på med iaf.!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-25 14:49
    Är det bara jag föressten eller känns det inte som att självömkan är ganska unikt för Sverige? Jag får iaf. den känslan, mycket tack vare Sverigedemokraterna.

Svar på tråden Varför leker en del människor offer/martyr?