• Zecty

Son sjuk och gick inte ut med hunden

Halloj!
    Nu har sonen blivit sjuk igen och han har varit hemma från skolan, vi har dagar hemma för vilka dagar vem av de går ut med hunden, idag var det sonens och han gick inte ut eftersom han var sjuk... Jag tycker personligen att han ska gå ut med hunden men han skyller på att dottern borde göra det för att han är sjuk. Jag förstår lite varför han inte gick ut, han orkar knappt gå ner för trappen men jag tycker ändå han kunde ha ringt och frågat mig hur han skulle göra.. Hur tycker ni att jag ska göra?

Tack, Aron

• Svar på tråden Son sjuk och gick inte ut med hunden
  • Aniiee

Gå ut med hunden själv, ditt stolpskott!

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • EnGladPingvin

Beroende på hur sjuk han är kan det finnas skäl för att han inte går ut med hunden, men det är inte ok att hunden inte tas om hand. Är han gammal nog för att vara hemma själv är han gammal nog för att ringa er och berätta att han inte klarar av att gå ut med hunden.

• enmamma

Visst kan jag tycka att sonen kunde masat sig ut med hunden.
    Men husdjur är vuxnas ansvar, som du upptäckt tänkte dina barn inte på hundens bästa.

• viseversa

Alltså stackars hund. Den får lida för att ungarna inte kan lyfta på arslet och gå ut med den. Sluta ha ett jävla schema. Kan ni inte sköta djuret gemensamt VARJE dag ska ni inte ha något djur.

• Anonym (123)
    "han orkar knappt gå ner för trappen"

Där har du ju svaret. Du är alltså sur för att han fattade ett korrekt beslut på egen hand?
  • Lena

Är han inte vuxen är det ert ansvar som han hjälper till med!

• Anonym (Lii)
    Aniiee skrev 2016-10-25 17:51:29 följande:

Gå ut med hunden själv, ditt stolpskott!

?
  • Tihi

Men för helvete! Ta hand om hunden era stolpskott! Ni verkar vara åtminstone tre personer som kan gå ut med hunden och ändå så gick INGEN AV ER ut med den stackars hunden. Ingen av er visade någon som helst sympati och omtanke om hunden. Vilken bedrövlig familj ni måste vara. Om jag visste vem ni var så skulle jag anmäla er för djurplågeri.

• Ominous

Är väl knappast din son som skaffat hunden eller hur? Det ligger på er vuxnas ansvar att ta hand om eran hund, inte era barns.

Svar på tråden Son sjuk och gick inte ut med hunden