• Anonym (if...)

Vad är det med världen?

Vad har hänt med världen, Hör bara runt om kring överallt hur folk försvarar Hillary Clinton i USA presidentvalet hur förskräckligt det skulle vara med Trump, hur kan man försvara en sådan person som stödjer Obama när 12 milj i USA går på matkumponger, statsskulden fördubblats på 8 år mer i skuld än alla tidigare presidenter sammanlagt, 45 % av afroamerikanska befolkning är arbetslösa, ekonomin är i stort sett utan tillväxt trots världshistoriens största stimulanspaket världen över, skuldsättning och framtida generationers pensionspengar på spel. Obamacare sjukförsäkring har premier som gått i taket i vissa fall med kostnadsökning på över 50 %.

Personen i fråga har medvetet tagit bort över 33 000 email efter att ha fått en gransking av FBI, ljuger under ed om privat server med information om landets säkerhet, antal använda enheter, säkerhets-märkta dokument.

Trump är väl ingen duvunge men har i alla fall åstadkommit att expandera ett miljon dollar lån till ett mångmiljard värderat företag med 10 tusentals anställda. Krävs i.a.f en viss hjärna och prov på ledarskap för att åstadkomma en sådan bedrift.

Nästan alla jag hör vad är det för folk som går omkring och säger åååhh tänk om Trump vinner, om Hillary vinner är ju ännu värre.

Hjälp, fattar inte hur folk tänker hur kan det vara bättre med någon som ljuger, inte kan leverera resultat åt folket tar emot bidrag från influens-intresserade världsbanker, korrupta nationer osv, kan någon förklara varför hur kan det vara så mycket bättre?

• Svar på tråden Vad är det med världen?
  • Anonym (***)

Spelar nog ingen roll vad folk säger till dig. Du vill inte förstå, du har redan bestämt dig att Trump är bättre. Därför är du inte mottaglig.

• Anonym (if...)
    Anonym (***) skrev 2016-10-26 22:04:54 följande:

Spelar nog ingen roll vad folk säger till dig. Du vill inte förstå, du har redan bestämt dig att Trump är bättre. Därför är du inte mottaglig.

Skrev ju precis att jag vill förstå innebär det att jag inte är mottaglig menar du, förklara gärna?
  • Anonym (if...)
    Anonym (***) skrev 2016-10-26 22:04:54 följande:

Knappast jag som inte är mottaglig va?
  • Anonym (if...)

Kan du inte förklara istället varför Hillary är så bra ?

• Dixie
    Anonym (if...) skrev 2016-10-27 22:02:49 följande:

Kan du inte förklara istället varför Hillary är så bra ?

Jag är inte säker på att Clinton är så bra, men så mycket bättre än alternativet - Trump har ju ingen politisk erfarenhet, han ger inga konkreta förslag hur han ska göra för att USA ska bli bra igen ( jo, Mexico muren är väl det enda konkreta), han är tveksam till om han kommer att acceptera valutgången, och sedan ska vi ju inte ens gå in på hans kvinnosyn, den är ju bara pinsam...
  • Anonym (if...)
    Dixie skrev 2016-10-27 22:12:24 följande:
    Jag är inte säker på att Clinton är så bra, men så mycket bättre än alternativet - Trump har ju ingen politisk erfarenhet, han ger inga konkreta förslag hur han ska göra för att USA ska bli bra igen ( jo, Mexico muren är väl det enda konkreta), han är tveksam till om han kommer att acceptera valutgången, och sedan ska vi ju inte ens gå in på hans kvinnosyn, den är ju bara pinsam...
    Hur vet du det? Vad menar du med att Trump inte har några konkreta förslag, Hillary är ju gift med Bill tidigare dömd för övergrepp mot en kvinna där han fick betala böter samt blev av med sin advokatlicens, varför är det bättre kvinnosyn av Hillary sen finns ju Monica L affären också, är det så du vill att kvinnor ska behandlas och menar att Hillary har bättre kvinnosyn?

• Dixie
    Anonym (if...) skrev 2016-10-27 22:30:22 följande:

Hur vet du det? Vad menar du med att Trump inte har några konkreta förslag, Hillary är ju gift med Bill tidigare dömd för övergrepp mot en kvinna där han fick betala böter samt blev av med sin advokatlicens, varför är det bättre kvinnosyn av Hillary sen finns ju Monica L affären också, är det så du vill att kvinnor ska behandlas och menar att Hillary har bättre kvinnosyn?

Att Trump inte har någon politisk erfarenhet vet alla som följer amerikansk media.

Vilka konkreta förslag menar du att Trump har presenterat för att göra USA bra igen? All hans retorik går ju bara ut på att berätta hur dåliga alla andra är - men om jag skulle röstat på honom hade jag velat veta HUR han ska lösa problemen i USA.

Nu diskuterar vi Hillary Clinton - vad hennes man gjort är oväsentligt just nu - att få en president som Trump som stolt deklarerar alla han vill knulla till en journalist är ju pinsamt....
  • Anonym (if...)
    Dixie skrev 2016-10-27 22:39:13 följande:
    Att Trump inte har någon politisk erfarenhet vet alla som följer amerikansk media.

Vilka konkreta förslag menar du att Trump har presenterat för att göra USA bra igen? All hans retorik går ju bara ut på att berätta hur dåliga alla andra är - men om jag skulle röstat på honom hade jag velat veta HUR han ska lösa problemen i USA.

Nu diskuterar vi Hillary Clinton - vad hennes man gjort är oväsentligt just nu - att få en president som Trump som stolt deklarerar alla han vill knulla till en journalist är ju pinsamt....
    Som Reagan hade ju inte heller någon politisk erfarenhet. Varför skulle det vara bra menar du?

Vad har Hillary för konkreta förslag?

Trump:
    Vill: sänka skatten med upp 30% för familjer med två barn.
    Sänka skatten för småföretagare.
    Återuppbygga USA säkerhet med bl.a satsa på att bygga upp ett starkt försvar.
    Förbjuda Radikal islamistisk verksamhet.
    Slå ut Is.
    Deportera illegala flyktingar som har begått brott.
    Omförhandla Nafta och förhandla devalveringsmanipulation med valuta.
    Ge veteraner sjukvård genom bland annat fri val av sjukvård efter 3 dagar.
    Skrota Obamacare. Sjukvårdspremier med ökning över 50 %
    Lokala utbildningssystem
    Satsa på infrastruktur i storstäder, bygga ut broar vägar, sjukhus och skolor.
    Få ner statsskulden, idag 20 trillioner dollar( fördubblades under Obamas tid som president)

• Dixie

Hur ska han finansiera allt detta? Det låter ju fint att lova att sänka skatten - men pengarna måste ju komma någonstans ifrån - det är just detta jag menar med avsaknad av konkreta förslag!

• Anonym (if...)

Så man kan vara god ambassadör för barn om man väljer att vara tillsammans med en läkare som blivit av med sin läkarlicens och dömd för övergrepp mot barn?

• Anonym (if...)

Vad har Hillary för konkreta förslag?

• Anonym (Statsministern)

Rösta på mig i nästa val. Jag ska:

Höja pensionen för alla

Förbättra skolan

Utrota all brottslighet

Höja lönerna

Minska sjukskrivningarna

Förbättra sjukvården

Sänka skatterna

Förbättra villkoren för småföretagarna

Förbättra anställningstryggheten

Göra det lättare att anställa

Utradera arbetslösheten

Jobb istället för bidrag

Förbättra miljön

Utrota terrorismen

Minska statens inflytande

Öka valfriheten

Öka jämställdheten

• Anonym (if...)
    Anonym (Statsministern) skrev 2016-10-27 23:17:23 följande:

Rösta på mig i nästa val. Jag ska:

Höja pensionen för alla

Förbättra skolan

Utrota all brottslighet

Höja lönerna

Minska sjukskrivningarna

Förbättra sjukvården

Sänka skatterna

Förbättra villkoren för småföretagarna

Förbättra anställningstryggheten

Göra det lättare att anställa

Utradera arbetslösheten

Jobb istället för bidrag

Förbättra miljön

Utrota terrorismen

Minska statens inflytande

Öka valfriheten

Öka jämställdheten

Du glömde bygga gratis Disneyland till alla barn! ;  )

Vi börjar med USA Hilary/Trump!
  • Dixie
    Anonym (if...) skrev 2016-10-27 23:15:34 följande:

Så man kan vara god ambassadör för barn om man väljer att vara tillsammans med en läkare som blivit av med sin läkarlicens och dömd för övergrepp mot barn?

Nu börjar ju din retorik likna Donalds - om du måste klanka ner på motståndet hela tiden tyder det ju på att du inte har mycket själv att komma med... om du nu startar en tråd för att berätta hur fantastisk Trump är borde du ju i alla fall kunna redogöra på vilket sätt han kommer att bli en bra president, men ännu har jag inte sett annat än bortförklaringar från din sida!
  • Anonym (if...)
    Dixie skrev 2016-10-27 23:23:45 följande:
    Nu börjar ju din retorik likna Donalds - om du måste klanka ner på motståndet hela tiden tyder det ju på att du inte har mycket själv att komma med... om du nu startar en tråd för att berätta hur fantastisk Trump är borde du ju i alla fall kunna redogöra på vilket sätt han kommer att bli en bra president, men ännu har jag inte sett annat än bortförklaringar från din sida!
    Nej, du kan väl börja med svara på ställda frågor innan du börjar med bortförklaringar, samt förklara varför Hillary är så bra?
  • Dixie
    Anonym (if...) skrev 2016-10-27 23:26:24 följande:

Nej, du kan väl börja med svara på ställda frågor innan du börjar med bortförklaringar, samt förklara varför Hillary är så bra?

Jag säger inte att Hillary är så bra - men hon är bättre än alternativet - och eftersom du försöker bevisa hur bra Trump är ligger bevisbördan hos dig, men det verkar gå så där..
  • Anonym (if...)
    Dixie skrev 2016-10-27 23:28:23 följande:
    Jag säger inte att Hillary är så bra - men hon är bättre än alternativet - och eftersom du försöker bevisa hur bra Trump är ligger bevisbördan hos dig, men det verkar gå så där..
    Nej fel, Jag skrev ju precis att Donald inte är någon ängel eller självklart val vad har du skrivit för konkreta förslag som Hillary har?

Samt varför är det så mycket bättre med hennes kvinnosyn? Som du själv skriver utan att klanka ner på motståndaren.
  • Anonym (if...)
    Dixie skrev 2016-10-27 23:28:23 följande:
    Du verkar låta mer och mer som att du är ute och cyklar.
  • Anonym (...)

Startar du en tråd om amerikansk politik på ett forum för Sveriges mest faktaresistenta politiska analfabeter där 90 procent bildar sig en uppfattning om omvärlden utifrån sina känslor?

Och så väntar du dig att det ska komma något konstruktivt av det?

Wow!

• Anonym (if...)
    Anonym (...) skrev 2016-10-27 23:55:12 följande:

Startar du en tråd om amerikansk politik på ett forum för Sveriges mest faktaresistenta politiska analfabeter där 90 procent bildar sig en uppfattning om omvärlden utifrån sina känslor?

Och så väntar du dig att det ska komma något konstruktivt av det?

Wow!

Sant, vi stannar tråden här
Svar på tråden Vad är det med världen?