• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • Söndag

Fy va jag är trött!! Sov 12 timmar inatt och skulle gärna sova lite till!! Dessutom med en hemsk huvudvärk!! Tiden går alldeles för sakta!

• Hemflyttad
    Bimbim79 skrev 2016-11-20 22:49:57 följande:

Beräknad enligt sista mensens första dag så borde jag få runt 23/7, skriver vi in beräknat BF i listan med? Detta känns helt klart som turtråden nr 1!!!

Klart ni ska skriva in BF! Tror dock man brukar räkna 14 dagar före ÄL (eller motsvarande) och inte mensens första dag när man gör IVF/FET? Vi vet ju exakt hur gamla embryona är.

Hur är det annars med dig, känner du dig gravid?
  • Hemflyttad

Jag kommer troligen att tjuvtesta på fredag morgon, 11 dagar efter ägglossning. Svärföräldrarna kommer hit på eftermiddagen och stannar minst ett dygn och har det inte funkat finns det risk att mensen börjar komma igång under lördagen. Så då är jag hellre förberedd på att det inte har funkat.

Hur tänker ni andra? TD är så himla långt bort, 19 dagar efter ÄL för mig.

• Sjeldan

Hur går det för er? Har ni några symptom?

Jag är trött och idag har jag ont i magen. Igår var det lite blod, vilket i mitt fall inte känns upplyftande. Har alltid mellanblödningar en vecka innan mens, enda undantaget var vid min spontana graviditet i våras.

Kan tiden inte gå snabbare??

• Sjeldan
    Hemflyttad skrev 2016-11-21 09:38:26 följande:

Jag kommer troligen att tjuvtesta på fredag morgon, 11 dagar efter ägglossning. Svärföräldrarna kommer hit på eftermiddagen och stannar minst ett dygn och har det inte funkat finns det risk att mensen börjar komma igång under lördagen. Så då är jag hellre förberedd på att det inte har funkat.

Hur tänker ni andra? TD är så himla långt bort, 19 dagar efter ÄL för mig.

TD är 20 dagar efter ÄL för mig.. Kommer inte testa innan, känns för osäkert på något sätt. Efter förra FET fick jag mensaningar fyra dagar innan beräknad mens, och mens en dag efter beräknad. Har inte alls samma känsla denna gången, men förra gången var jag övertygad om att jag var gravid och då var det negativt.
  • Söndag

Jag tror jag kommer tjyvtesta på onsdag redan... då plussade jag förra gången.

• Hemflyttad
    Sjeldan skrev 2016-11-21 09:41:48 följande:

Jag är trött och idag har jag ont i magen. Igår var det lite blod, vilket i mitt fall inte känns upplyftande. Har alltid mellanblödningar en vecka innan mens, enda undantaget var vid min spontana graviditet i våras.

Mm, jag har också alltid haft mellanblödningar, eller snarare spottings som har börjat flera dagar före mens, biland en vecka innan. Väldigt jobbigt. Nu tar jag progesteron och då borde det inte börja förrän tidigast lördag, om man ska se på hur det varit tidigare försök.

Har dock haft blödningar även när jag varit gravid, blödde mycket med första sonen, så jag vet ju att det inte betyder något. Det är bara riktig mens som betyder game over.

I ditt fall kan det väl absolut vara embryot som har fäst som har orsakat blödning. Hoppas det!
  • Hemflyttad
    Söndag skrev 2016-11-21 10:03:06 följande:

Jag tror jag kommer tjyvtesta på onsdag redan... då plussade jag förra gången.

Det blir en spännande vecka i tråden. Lycka till på onsdag! Glad
  • Bimbim79
    Hemflyttad skrev 2016-11-21 09:34:00 följande:
    Klart ni ska skriva in BF! Tror dock man brukar räkna 14 dagar före ÄL (eller motsvarande) och inte mensens första dag när man gör IVF/FET? Vi vet ju exakt hur gamla embryona är.

Hur är det annars med dig, känner du dig gravid?
    Enligt bm så räknar man likadant ändå är ju tidsmässigt som en spontan graviditet för mig, isatt i egen cykel så. I vecka 5 är fostret 3 veckor, så BF blir ju samma. Fördelen är ju att vi slipper gissa dag och vet exakt hur många dagar efter mens vi hade äl vilket man annars kollar BF i v 18!
    Mina andra 3 har kommit på beräknad dag efter mina beräkningar inte enligt min bm eller UL! Jag vet ju när jag haft sex liksom :0 går in i vecka 6 idag. Mår lite åksjukt morgon å kväll! Allt är svart eller vitt och jag är jättearg ;) skitlöjliga saker som jag reagerar på! Tur jag har en förstående make :)
  • johjen
    Söndag skrev 2016-11-21 09:00:36 följande:

Fy va jag är trött!! Sov 12 timmar inatt och skulle gärna sova lite till!! Dessutom med en hemsk huvudvärk!! Tiden går alldeles för sakta!

Också sjukt trött och oengagerad på jobbet.. Ska dessutom sluta om 5 veckor och börja på nytt jobb efter jul så känner mig ganska så ointresserad av att jobba nu.
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?