• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • A S E

Ni kanske har skrivit om det längre upp i tråden (läste inte igenom så jääääättenoga innan jag hoppade in här) men vart går ni allihopa o gör ivf/fet?

Hur många försök har ni gjort? Hur gamla är ni? :)

• Sjeldan
    A S E skrev 2016-11-09 22:16:31 följande:

Ni kanske har skrivit om det längre upp i tråden (läste inte igenom så jääääättenoga innan jag hoppade in här) men vart går ni allihopa o gör ivf/fet?

Hej! Jag går på RMC i Linköping och är 28 år. Har ett tidigt mf och ett avbrutet IVF efter äggplock pga överstimulering i bagaget. Därefter har jag gjort ett FET som inte tog sig. Testar nu för fullt för att göra ett andra FET.

Hur ser det ut för dig?
  • A S E
    Sjeldan skrev 2016-11-09 22:45:17 följande:

Hej! Jag går på RMC i Linköping och är 28 år. Har ett tidigt mf och ett avbrutet IVF efter äggplock pga överstimulering i bagaget. Därefter har jag gjort ett FET som inte tog sig. Testar nu för fullt för att göra ett andra FET.

Hur ser det ut för dig?

Jag är 32 år och går via landstinget i Västmanland men får göra ivf på akademiska i Uppsala.

Har gjort 3 ivf med mitt ex. Resulterade endast i en kemisk graviditet.

Min nuvarande man har två barn sen tidigare.

Vi gjorde vår första ivf i början på oktober men inget ägg sattes tillbaka pga överstimulering, så nu inväntar vi äl så vi kan göra FET :)
  • johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-09 15:46:02 följande:

Förresten, angående ägglossningstester. Tester ni bara på morgonen? Enligt Carlanderska ska man bara testa på morgonen men jag har upptäckt att jag har mycket korta stegringar. När jag var yngre fick jag utslag på morgonen men det var några år sedan jag höll på med ägglossningstester och det verkar ha ändrats. I augusti fick jag aldrig utslag och FET blev inställt. Sedan började jag testa även på eftermiddagen (på eget initativ) och förra månaden fick jag endast utslag på eftermiddagen. Tester bekräftade ägglossning.

Antar att det är ganska ovanligt att det är så här, men om någon av er som ska göra ostimulerad FET är osäker på att ni får utslag i minst ett dygn kan det vara ett tips att testa även på eftermiddagen ungefär då man tror att det bör vara dags... Enormt frustrerande om man missar en månad ju!

Det ska jag tänka på! Ska börja testa imorgon men brukar få utslag 1-2 dagar. Har dock inte testat på ett tag dock!
  • johjen

Jag är 40 år, har en son på två år som blev till på första försöket med IVF. Vi har nu ett embryo i frysen från samma "kull" som vi nu ska försöka med.
  • johjen

Glömde skriva att vi går på calanderska i Göteborg och eftersom denna tråd inriktar sig på FET så är det de vi ska göra.
  • Hemflyttad

Och jag är också 40 och går på Carlanderska i Göteborg. Har två barn på 2 och 4 år som blev till spontant efter 4 IVF och 1 FET utan resultat (jo, ett utomkveds som kostade mig ena äggledaren). Har haft två blastocyster i frysen sedan 2011. Gjorde FET med ena i september, blev inget. Blir vårt allra sista FET nu och har inga större förhoppningar ...

• Hemflyttad

Intressant att det är så olika med när man ska testa med ägglossningstester. Känns så himla osäkert med tajmingen, jag hade nog helst gjort stimulerad FET men kliniken har bättre resultat med ostimulerat så de vill köra på det.

Min klinik blev lite sura på mig för att jag testade på eftermiddagen/kvällen och ville först inte godta den stegringen. Men nu har de sagt att det är OK om jag får utslag på eftermiddagen. Får jag även utslag på morgonen dagen efter går de efter det, tror jag.

• Sops

Jag har inte dragit ner på kaffet men tänkte att det kanske var dags till det här försöket. Får se hur jag gör..

• Sops

Vi går på Karolinska i Huddinge. Ett äggplock och ET blev inställt pga överstimulering. Sedan har vi gjort en FET som slutade i ett tidigt missfall.
    Sambon är 29år och jag är 27år, jag har ett barn sedan tidigare
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?