Inlägg från: Anonym (Lite hopp!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lite hopp!)

    ingen ägglossning, rmc och övervikt

    Hej! Känner igen din frustration!

    Jag är med överviktig och kämpar mot pcos! Kan inte ge svar på allt men jag tror det gäller att hitta rätt gyn för att få hjälp!

    I Skåne landsting har de som riktlinje att man ska ha BMI under 30, men många privata kliniker har ingen BMI gräns så det kan ju vara ett alternativ. Läste även att IVF-kliniken CuraÖresund kan hjälpa en att få ägglossningstimullerande både i tablettform och sprutor!

    Själv går jag till en privatgyn som är landsting berättigad och hon har gett mig hjälp och jag behandlas nu med pergotime och ovitrelle, ännu inte gravid men går och väntar på att ta gravtest!

    Så ge inte upp!

  • Anonym (Lite hopp!)

    Har inte blivit helt klok på om det gäller även äggstimulerande men läste på någon sida att om man har BMI över 30 ska gyn rekommendera en att gå ner i vikt så jag vet inte, har inte riktigt vågat fråga min gyn.

    Har fått för mig att det är lättare att få tabletter än sprutorna som överviktig.

    Nu när jag har tagit pregotime några månader har jag märkt att man både går upp och har ännu svårare att gå ner med tabletterna! Så känns som en hopplös situation

    Jag har ett BMI på 32 så måste gå ner ca 10kg. Går på Maria kliniken i Hässleholm!

    Denna månade har jag testat trippelkur pergotime och ovitrelle( ägglossnings spruta), tyvärr kom mensen precis så får på en ny omgång om fem dagar!

    Håller tummarna att ni får hjälp!

Svar på tråden ingen ägglossning, rmc och övervikt