• Florpan10

    Bli gravid igen efter änglabarn

    Förlorade vårat första barn i magen för ett par månader sen i havandeskapsförgiftning och vi längtar så gärna efter ett barn och nu efter alla utredningar är klara, väntar bara på ett svar men sen är det klart och vi vill försöka igen så snabbt det går.

    Tänke höra om det finns fler där ute som planerar samt försöker att bli gravid igen efter att ha förlorat sitt barn ? Skulle va kul att dela känslor och tankar. Även en fråga till er andra som förlorat ett barn, hur snabbt blev ni gravida igen?

    Kram till er <3

  • Svar på tråden Bli gravid igen efter änglabarn
  • KCEG

    Jag beklagar den stora sorgen och förlusten av ert barn. 
    Jag förlorade min graviditet i ett tidigare stadium (tror jag?), fick veta i vecka 20 (på rul) att lilla killen hade lämnat oss i vecka 16. Det kom som en explosion, vilket svek... kände mig så lurad av min egen kropp. Efter alla svar så är vi inte klokare, de hittade inget fel. 
    Vi försöker igen och har inte blivit gravida ännu, men har precis avslutat min andra mens och hoppas att det tar sig för oss den här månaden. 

  • Längtansblåblomma

    Hej!

    Hoppar mer än gärna in i denna tråd!

    Jag förlorade också min son pga havandeskapsförgiftning och han föddes stilla den 27/8 2019, det absolut värsta jag upplevt i livet.

    Men längtar efter ett levande barn finns kvar och har nu börjat försöka igen, inväntar bim om ca en vecka och följs gärna åt med er för att dela tankar inför kommande resa.

    Hur går det för er? Hur länge har ni försökt och hur går era tankar??

  • larssonc

    Beklagar så er förlust <3 vi förlorade vår andra son i vecka 20 i mars i år. Vi fick veta på rul att han inte längre levde. Otroligt tufft besked och vi har varit och är fortfarande så ledsna. Jag har svårt att bli gravid så har varit väldigt arg över förlusten. Vi har börjat försöka igen nyligen och hoppas att vi ska lyckas igen trots lite dåliga odds.

    Har precis haft äl och inväntar bim som borde vara runt 1/11. Var hos gyn på torsdagen den 17/10 och man såg då ett ägg på 19 mm som min läkare sa skulle släppa senast lördag. På fredagen fick jag temphöjning så antar att det släppte på kvällen/natten där. Håller tummarna för ett plus för oss alla <3

Svar på tråden Bli gravid igen efter änglabarn