Vad tror ni om mina chanser?
Såhär ligger det till; för ca 1-2 månader sedan sökte jag ett jobb inom en organisation (org.) som jag inte fick. Strax efter det att de meddelade att tjänsten gått till en annan sökande blev jag dock tillfrågad om jag var intresserad av en behovsanställning. Jag svarade ja och fick komma till intervju.
Vid intervjun framgick att de hade många timvikarier men att dessa inte var tillräckligt flexibla eller arbetssugna och att de därför letade efter en ny. För rätt person skulle det finnas möjlighet till mycket arbete.
Efter intervjun fick jag mycket positiv feedback och de ville gärna anställa mig som timmis. Jag tackade ja, var på upplärning och allt kändes kanon.
Nu, igår, fick jag ett utskick från en av cheferna att de söker fastanställd igen. Ser av annonsen att döma ut exakt som den tjänst jag sökte från början. Kan det vara samma tjänst? Den har inte kommit ut på plstsbanken eller hemsidan än iaf... Sökte såklart då jag verkligen, verkligen vill ha den här tjänsten och fick svar direkt, typ "Tack *namn* för din ansökan, vi återkommer (smiley)".
Sååååå, vad händer nu? Har jag nån chans tror ni?