• Haiduchi

    BF JULI 2017

    GrönaDruvan skrev 2016-11-04 16:14:57 följande:

    Hej!

    Vet inte om denna lilla gruppen är så aktiv, men om det är några av er som vill skriva här så är jag gärna med

    Tycker det är så himla många i de andra grupperna, så skönt om man är lite färre i någon också!


    Håller helt med dig, har svårt att hålla reda på alla :D

    Antar att du är gravid? Grattis isf ;)

    Själv är jag i v 6, 5+4 och bf är 2 juli. Andra barnet
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2016-11-04 18:44:23 följande:

    Javisst, det är roligt att vara med i de stora grupperna också, men mer mysigt att vara lite färre. När man skriver i de större grupperna försvinner inläggen så fort

    Jag är äntligen gravid igen!

    Detta var försök 18, och blev gravid på försök 13 som slutade i missfall vecka 9, och blev gravid förra månaden också, men det blev missfall nästan direkt.

    Nu hoppas jag verkligen den stannar denna gång! Nervös väntan... Är i vecka 4+5 nu och beräknad bf 8 juli.

    Har två barn sen innan som är födda 09 och 10...där blev jag gravid på 3e och 1a försöket, så det känns lite konstigt att vi får kämpa så för nr 3...hade aldrig trott det...

    Har du barn sen innan?


    Wow vad härligt!

    Hoppas verkligen att det går vägen, man väntar barn, inte missfall.

    Men jag upplever mig extremt nojig över missfall denna graviditeten. Men ingen historik av MF.

    Vi har en flicka född -11 och både hon och förhoppningsvis syskonet blev till på första försöket.

    Är otroligt tacksam över att vi verkar ha lätt att bli gravida.

    Är så imponerad över er som kämpat med MF och många försök innan det blir barn.

    Jag hade nog inte haft psyke för det....

    Hur tänker ni med att berätta för syskonen och familj och vänner?
  • Haiduchi
    AM78 skrev 2016-11-04 19:23:50 följande:

    Hej

    Hoppar gärna in här. Bf 14 juli 3 mf i bagaget 1 innan vi fick vår dotter 2012 och två i år. Äter trombyl tar lutinus och hoppas verkligen på att det ska gå vägen nu. Jag är 38 år


    Hej!

    Hoppas det går bra!

    Är det för att öka chansen att det ska stanna kvar eller vad gör de medicinerna?
  • Haiduchi
    GrönTröja skrev 2016-11-04 19:34:30 följande:

    Hallå!

    Hoppar gärna in här med. Håller med om att det är mysigare med en grupp där man inte är så många. Jag plussade den 26 oktober. Har inte berättat för sambon ännu. Tänkte göra det på farsdag :D

    Vi har en son som blir 1,5 i December :)

    Hur mår ni?

    Själv så får jag illamående som kommer i vågor. Mest på kvällen. Och magen blir väldigt svullen mot kvällen. Ser ut som att jag gått längre. Men är iofs osäker på vilken vecka jag är i. Får se vad BM säger på Tisdag :) Hoppas på att vi får göra ett tidig UL.


    Hej!

    Åh vilken härlig farsdag present! Ser också mega gravid ut redan, Hahaha! Men är bara för jag ätit massa kolhydrater de senaste dagarna :)

    Lite illamående har jag men det är som ditt, kommer och går.

    Min fogar känner jag av mer eller mindre. Hade jobbig foglossning förra graviditeten. Men kämpar på :)

    Jag ska inte träffa bm fören i slutet av november.

    Vill också göra ett tidigt vul, ul
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2016-11-05 22:39:44 följande:

    Någon mer som inte känner så mycket? Är så nojjig...

    Bröstvårtorna har börjat göra ordentligt ont, och molvärk har jag rätt mycket emellanåt.... Men inte mycket mer...har haft lite lätt illamående från o till, men inget idag.

    Imorgon går jag in i vecka 6....


    Just nu känner jag ingenting! Inte ens en hint i mina fogar, kanske mini ömma bröst men inget mer.

    Men jag har ingen mens.....

    Ibland får jag infall av att vilja köpa på mig gravtest för att försäkra mig om att jag fortfarande är.

    Men samtidigt vill jag njuta av de stunder då jag mår toppen! Hade bara varit skönt om man hade kunnat se hur det utvecklas där inne. Typ hela tiden... ;)
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2016-11-04 22:45:19 följande:

    Det tär verkligen på en att få missfall och förhållandet tar lite stryk emellanåt, men längtan efter ett till barn är för stor för att ge upp!

    Tanken är att vi berättar för syskonen efter rutin ul...OM det går att dölja. Vi får se...ni då?


    Ja jag hade tänkt först efter vecka 12. Men då är det typ julafton.... vill inte riktigt tjata sönder det och outa inför familjen då. Tänk om vår dotter vill ha lite tid att bearbeta. Så vill nog vänta till efter jul att berätta.

    Men tänker med att jag får gå lite efter hur mina fogar mår. Sist fick jag börja med kryckor runt v.17-18. Kände av fogarna i v.11

    Och eftersom jag känt av fogarna innan plus så vet jag inte alls hur det kommer utveckla sig och när. Behöver ju inte bli lika illa men man vet aldrig. Så det kanske gör att Man blir tvungen att berätta tidigare. För alla....
  • Haiduchi

    Sitter på akuten nu, haft värk långt ner i magen konstant sen igår kväll. Vaknade nu med samma värk och när jag var på toa så kom en brun slemmig sträng. Ringde 1177. Kan vara utomkved eller missfall på g. Hoppas på inget men svårt att tro att det inte är något. Så typiskt.... fan med.....

  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2016-11-06 10:54:25 följande:

    Åh, håller tummarna så hårt att det inte är något konstigt!!! Stackare!

    Uppdatera så fort du kan!!


    De ville inte kolla mig nånting på akuten, tyckte inte det var tillräckligt akut....

    Då hemma igen. Inga bruna flytningar mer. Hade totalt två när jag var på toa men väldigt lite. Så det ger hopp.

    Men fortfarande ont. Inte släppt alls. Läst att många upplevt mer växtvärk under andra grav och även om man har fött via snitt, vilket dottern är.

    Men även att det är i dessa veckorna 5-6 som kan få ont av utomkved då ägget börjar växa nu.... så försöker inte noja men så mycket som fet känns så ät jag jätte orolig. Tänker nog åka in igen och överdriva mitt onda i EM typ om det inte blivit bättre. Vill veta! :(
  • Haiduchi
    LeiaBus2010 skrev 2016-11-06 12:03:45 följande:

    ÄR inte gravid vad jag vet men har varit 2 ggr. Ville bara säga att man kan ha bruna flytningar. gammal slemhinna som kommer ut under graviditet.

    Man kan till och med ha mens fortfarande för att kroppen inte förstått att man är gravid.

    SÅ länge du inte har superont och blöder klarrött så är det ingen fara <3


    Hoppas hoppas !

    Min man är väldigt positiv och peppar, jag är väldigt orolig att det är utomkved. Har fortfarande värk, tyckte det kändes mindre men bara någon minut..... var går gränsen vid rimligt/vanligt ont vs oroväckande ont?
  • Haiduchi
    GrönTröja skrev 2016-11-06 13:30:46 följande:

    Ja! Om jag lyckas hålla mig ifrån att berätta. Illamåendet börjar bli värre. Och sen börjar jag få massa molvärk nu också. Men hoppas det vänder :p

    Jag kommer säker inte få göra ett tidigt vul/ul. Men jag hoppas.

    Jag fick SD väldigt tidigt i förra graviditeten. Likaså foglossning, kom väl runt vecka 16 kanske. Hoppas jag slipper det den här graviditeten.

    Hur gammal är ditt andra barn?


    Vår dotter är 5,5 år och längtar efter syskon. Hon har i flera omgångar sagt att hon önskar att vi hade en bebis och argumenterar en masss om hur det kan funka hemma.

    "När ni har renoverat färdigt så är det perfekt för bebis.

    Den kan sova i mitt rum, lovar att ha bra ordning så den inte får småleksaker i halsen."

    Massa sånt. Hihi.

    Hoppas den vill stanna kvar i magen på mig.
Svar på tråden BF JULI 2017