• Sselma

BF JULI 2017

Vågar knappt tro att det är sant men äntligen är det vår tur! Plussade första gången i söndags, plussen har ökat lite varje dag och idag positivt på digitalt. Slutade med p-piller i dec 2015, hade ett MF i maj och nu äntligen plus! Hoppas det går vägen nu!! BF 31 juli enligt NC.

Är 25, sjuksköterska, jobbar med intensivvård med just bebisar. Blir vårt första barn! Har precis flyttat in och kommit i ordning i vår egen bostadsrätt efter en tid i andrahand, känns så skönt!

Hur tidigt ringde ni MVC? (Finns säkert många svar i tråden men är lite lat och frågar )

• Sselma
    Hes92 skrev 2016-11-22 15:15:48 följande:

Grattis till plus! Pussade också i helgen, och jag var inne på MVC i går ( jobbat på sjukhus så vi ligger på samma plan) Enligt NC gick jag in i v 5 i söndags. :)

Tack! Och grattis till dig också!! Hm då borde vi ju vara exakt lika långt gångna Blir lite förvirrad av hur man räknar veckor såhär utanför sjukvården jämfört med hur vi räknar på neonatal dock

Okej, då kanske det kan vara dags att ringa MVC snart då!
  • Sselma
    Leeandra skrev 2016-11-23 16:21:10 följande:

Vad jobbar ni med, tjejer? Och hur går det att vara gravid på ett jobb? Själv jobbar jag just nu i ett skolkök vilket är sådär med tanke på mitt känsliga luktsinne

Är som sagt sjuksköterska på en intensivvårdsavdelning med nyfödda och har börjar bli sådär halvt illamående och rätt yr hela tiden. Känns rätt påfrestande i den miljön! Hoppas det vänder!!
Svar på tråden BF JULI 2017