Busfrö10 skrev 2016-11-27 07:25:10 följande:
Ruvardag 11. Mensvärk. Illamående. Tjuvtestade, fick minus. Skit också...
Välkommen Bimbim79!
Men det är väl för tidigt för att testa dag 11? Finns hopp fortfarande!
Och ja välkommen Bimbim79!
Och tack Chili81 och Superfury, sprutstarten har gått bra!
Är inte spruträdd men var ändå lite svårare än jag tänkte att hålla sprutan stilla när man trycker in dosen och drar ut nålen sen, men man blir bättre på det för varje gång Smurfen! Har du börjat nu?
KajsaStina, jo jag fick mensen spraydag 15, jag började med sprayen dag 20 i cykeln. Spraydag 18 (i onsdags) började jag med sprutorna och är nu på sprutdag 5 (ikväll). På onsdag är vårt första VUL, och förhoppningsvis äggplock veckan därpå. Min biverkningar från sprayen var helt ok de första 10 dagarna för att sen bli värre och riktigt jobbiga dag 15 i samband med mensen. Men när jag började med sprutorna och minskade Synarelan så lättade det rejält och jag mår helt ok igen, väldigt skönt! Hoppas din mens kommer snart och att du slipper värre biverkningar!
Smurfen, jo jag har också varit inne på det där med immunförsvaret då jag har mycket som pekar på ett (för) starkt immunförsvar, men som du säger verkar man inte kolla det i Sverige, mer än i Falun, så det är inget jag har gått vidare med. Men det ligger där och gnager en smula, det gör det. Kanske kollar jag upp mer längre fram om detta försöket inte funkar. Det verkar ju som vissa fått mäta antalet "mördarceller" i blodet, kanske kan man kolla det på något sätt inför ett eventuellt andra IVF försök...
Så fruktansvärt tråkigt med mensen Gameltanten!! Får man fråga varför läkarna valde kort protokoll? Är det inte större chans med långt, speciellt om man är äldre? Jag tycker inte du ska ge upp! Men fattar om du inte orkar fler försök. Vad är läkarnas teori om att så få av dina ägg blev befruktade senast, kan det hjälpa med ICSI då? Förlåt för många frågor och du behöver inte svara, vill mest bara säga att jag tycker att du ska prata med läkarna om att testa alternativa vägar när (om) ni gör ett nytt försök. Jag önskar dig allt gott vilken väg du än väljer! <3
Ha en skön söndag alla!