• Anonym (Vill gå ner nu!)

Blir jag av med magen snabbt om jag slutar dricka Cola?

Jag väger cirka 4 kg för mycket och allt sitter på magen och såna där "kärlekshandtag". Jag dricker förvisso för mycket läsk, 3-5 dl cola om dagen, så om jag slutar med det tror ni jag går ner då och att tjocket på magen försvinner? Eller kommer det att krävas mer av mig för att få bort fläsket runt mittpartiet?

Jag äter nog ganska vettigt överlag men kanske lite för mycket socker, främst iom läsken, men jag skulle eventuellt kunna dra ner på godis också om ni tror det behövs? Inte för att jag vräker i mig godis men det kanske måste bort iaf?

Om jag går ner dessa 4 kg som främst sitter på mittpartiet så skulle jag bli hyfsat slank igen och det är mitt mål. Jag vill inte ha den här tantkroppen!

• Svar på tråden Blir jag av med magen snabbt om jag slutar dricka Cola?
  • Anonym (Jadå)

Börja med colan, utan att ersätta med något annat då såklart, det är många extra kalorier per dag med den och den har förmodligen stor inverkan. Händer det inget så får du kanske minska på övriga sockerintaget. Kan ju såklart inte svara på om magen blir slankare, kanske smalnar benen först.. Alla är vi ju olika. Har du hållt dig på samma vikt utan att öka den senaste tiden så borde det ju räcka att minska på kaloriintaget för att det ska gå neråt.

Anonym (Jadå) skrev 2016-10-28 23:33:11 följande:
    Börja med colan, utan att ersätta med något annat då såklart, det är många extra kalorier per dag med den och den har förmodligen stor inverkan. Händer det inget så får du kanske minska på övriga sockerintaget. Kan ju såklart inte svara på om magen blir slankare, kanske smalnar benen först.. Alla är vi ju olika. Har du hållt dig på samma vikt utan att öka den senaste tiden så borde det ju räcka att minska på kaloriintaget för att det ska gå neråt.
    Jag antar att det är rent fett på magen men du tror att den kan smälta bort av sig själv om jag slutar med läsken? Det vore ju underbart om det vore så. Solig Hur länge tror du att det kan ta innan förändringen börjar ske? Pratar vi någon månad eller 6-12 månader tror du?

• Nyfikna72

Nej den kommer inte att försvinna för att du slutar med colan, du kommer att minska i vikt överallt.

• Sailorman

Jag har inte druckit Cola/läsk sen i mars och har inte minskat ett enda kilo, jag drack mellan 2-10 burk Cola om dagen. Så lätt att gå ner i vikt är det inte för mig iallafall 

• neverpreggo

Visserligen att det kanske känns onyttigt att dricka cola varje dag men du dricker inte mycket så det lär inte ge någon effekt att sluta rent kroppsligt.

Nyfikna72 skrev 2016-10-28 23:43:33 följande:
    Nej den kommer inte att försvinna för att du slutar med colan, du kommer att minska i vikt överallt.
    Men det finns inte så mycket vikt att ta någon annanstans.
    Sailorman skrev 2016-10-28 23:47:48 följande:
    Jag har inte druckit Cola/läsk sen i mars och har inte minskat ett enda kilo, jag drack mellan 2-10 burk Cola om dagen. Så lätt att gå ner i vikt är det inte för mig iallafall 
    Vad tråkigt för dig. Drack du light eller vanlig? Jag dricker vanlig så det blir ju en del socker. Har du ersatt läsken med något annat med mycket kalorier? Eller du kanske är supersmal till att börja med så att det inte finns någon vikt att gå ner?

neverpreggo skrev 2016-10-28 23:52:02 följande:
    Visserligen att det kanske känns onyttigt att dricka cola varje dag men du dricker inte mycket så det lär inte ge någon effekt att sluta rent kroppsligt.
    Tror du inte? Vad tråkigt. En bra dag dricker jag bara 3 dl och en dålig dag två burkar max så 6 dl då. Men 5 av 7 dagar är det nog bara en burk.

• Sailorman
    Anonym (Vill gå ner nu!) skrev 2016-10-28 23:53:39 följande:
    Men det finns inte så mycket vikt att ta någon annanstans.
    Sailorman skrev 2016-10-28 23:47:48 följande:
    Vad tråkigt för dig. Drack du light eller vanlig? Jag dricker vanlig så det blir ju en del socker. Har du ersatt läsken med något annat med mycket kalorier? Eller du kanske är supersmal till att börja med så att det inte finns någon vikt att gå ner?

Jag väger strax över 90 kg nu, så det finns allt en del att bli av med, jag drack vanlig Cola, jag har i övrigt inte förändrat mitt matintag. När jag var hemma och var pappaledig för en del år sen då gick jag ner från strax över 80 till 74 kg, då drog jag ner på mitt Cola intag, men drack någon burk i veckan, men framförallt var det mycket rullande med barnvagnen minst 1 h per dag och bus i lekparken och allt lyftande som nog gjorde mest den gången. Och att jag sov ganska länge och åt inte så stora luncher, mycket fil och så till lunch.
  • neverpreggo
    Anonym (Vill gå ner nu!) skrev 2016-10-28 23:55:08 följande:
    Tror du inte? Vad tråkigt. En bra dag dricker jag bara 3 dl och en dålig dag två burkar max så 6 dl då. Men 5 av 7 dagar är det nog bara en burk.

Fortfarande den lägsta mängd som jag hört att någon varit orolig för eller som har räknats under" beroende".

För några år sedan drack jag minst 1,5 liter Pepsi/dag under en period och märkte inte direkt någon viktändring när jag slutade. Känns som att det är mer motion som kan ge effekt för dig, hetsa inte över smågrejer. Det kan vara bra att dra ner på colan men det är inte hela världen och påverkar inte din vikt direkt :) Ta inte bort allt gott bara för att, du verkar inte ta direkt stora portioner av godis om jag ser till cola-exemplet :)

Spara
  • Anonym (Cola beroende.)
    Anonym (Vill gå ner nu!) skrev 2016-10-28 23:27:58 följande:

Jag väger cirka 4 kg för mycket och allt sitter på magen och såna där "kärlekshandtag". Jag dricker förvisso för mycket läsk, 3-5 dl cola om dagen, så om jag slutar med det tror ni jag går ner då och att tjocket på magen försvinner? Eller kommer det att krävas mer av mig för att få bort fläsket runt mittpartiet?

Jag äter nog ganska vettigt överlag men kanske lite för mycket socker, främst iom läsken, men jag skulle eventuellt kunna dra ner på godis också om ni tror det behövs? Inte för att jag vräker i mig godis men det kanske måste bort iaf?

Om jag går ner dessa 4 kg som främst sitter på mittpartiet så skulle jag bli hyfsat slank igen och det är mitt mål. Jag vill inte ha den här tantkroppen!

Håller med om att det ganska lite du dricker. Själv kunde jag lätta klämma 2 st 1,5 l Cola flaskor/dag, gjorde det i många år. Jag drack mig till diabetes.
    Jag fick panik om jag inte kunde köpa min Cola, hade jag lite pengar så valde jag Cola över mat.

Men om du slutar med Cola och drar ner på kolhydrater som potatis,pasta, ris osv så lär du går ner i vikt.
    Ät GI, LCHF eller paleo.
Svar på tråden Blir jag av med magen snabbt om jag slutar dricka Cola?