• äldreochklokare

Behöver råd

men gud! Stäng ute honom totalt ur ditt liv! Det där kan aldrig bli bättre det förstår du väl? Han är väl troligen skadad av sina tidigare problem men det ska ju inte drabba dig och dina barn!

• äldreochklokare

karlen bor ju inte ens hos dig, ditt hem =dina regler. 

Men dumpa kräket, du kommer bara få fortsätta att kämpa så här hela tiden.

• äldreochklokare

tänker även så här: Tänk om ni fortsätter ihop, kanske väntar med att flytta ihop tills alla barn är utflugna. DÅ kan han bete sig precis hur som helst och ingen, ingen kommer se vilken tillvaro du hamnar i för det är bara ni två. Då kan han supa om han vill, förväntar sig säkerligen att du sköter allt hemma osv och han kommer fortsätta att behandla dig som en dörrmatta, vilket han redan gör, men det kommer bara eskalera. 

Jag vill inte vara negativ men det finns inget förmildrande i något du har skrivit i tråden TS. Kan inte för mitt liv tro att du vill leva så där 

• äldreochklokare
    Smultron65 skrev 2016-10-29 18:45:58 följande:

Känner att jag måste bli stark och klara av att lämna han. Inser nu hur dum jag varit. Vill ju inte att mina barn ska bli inblandade men min dotter har redan gå igenom det. När han var full så skrev han sms till henne och höll på. Vad skulle hända om han bodde här. Kan ju bli farligt!!

Släpp inte in honom säger jag bara! Gör slut, bara säg åt honom det är slut, du vill aldrig ses igen (han har ju dessutom gett dig hjälp på traven i det han skrev till dig eftersom han skrev ni kanske inte passar ihop då)

Gör inte slut face to face utan ring. Eller se till att du inte är ensam om du ska göra det  IRL
  • äldreochklokare
    Smultron65 skrev 2016-10-29 19:13:05 följande:

Tror inte han kommer ta mej på allvar om jag gör slut. Jag har ju varit så dum och tagit tillbaka honom gång på gång.

ja, och nu gör du inte det! Sluta vara velig,det är ju bara du och dina barn som drabbas 
Svar på tråden Behöver råd