• Anonym (Pcoare)

Illaluktande mens, pco:n?! se hit?!

Hej!
    Jag har i flera år haft pco, och även lång menscykel, allt mellan 35-45 dagar mellan. Men när mensen väl kommer så luktar den illa, typ bajs haha
    Var hos gynläkaren efter jag nyligen gjort en abort, för efter aborten så tyckte jag att det luktade genom byxorna, han tyckte dock inte att det var någon fara, men skrev ut dalacin då jag upplevde doften som jobbig.
    Doften försvann efter första tabletten, sen när mensen var slut så luktar det ingenting.. nu när jag fått mens igen så luktar det igen?! Inte så mycket som sist, men när jag tänker efter så har det luktat mer "illa" vid mens ju längre cykel jag haft? Vet att min sambo påtalade detta för flera år sedan när vi hade sex och jag hade mens att det luktade lite.. jag går ju nämligen med typ småblödningar hela månaden pga pcon innan den riktiga mensen börjar..

• Svar på tråden Illaluktande mens, pco:n?! se hit?!
  • Anonym (Ida)

Det där är något jag känner igen. Har också PCO med långa cykler på ca 33-100 dagar. Ju längre tid det går desto värre luktar det. Gamla sopor, lik, dött djur, rutten fisk och andra otrevligheter.

Blodet är ju liksom inte alltid färskt och slemhinnan som ska ut ser ju typ död ut så jag kan tänka mig att det är därför det stinker. Men roligt är det inte.

Jag har inte småblödningar mellan menstruationerna men ibland får jag flytningar 1-2 veckor innan mensen börjar och dessa luktar precis lika illa. Känns igenom kläderna så jag undviker att bli instängd i mindre utrymmen tillsammans med andra.

Har blivit kollad för svamp, bakteriell vaginos mm men det har jag inte. Däremot kan det ju vara så att man får en liten infektion i den gamla slemhinnan som ger upphov till doft. Min gynekolog lät mig långtidsbehandla med Flagyl så när jag märkte att flytningarna luktade illa påbörjade jag en kur och sedan blev själva mensen helt luktfri.

Svar på tråden Illaluktande mens, pco:n?! se hit?!