• Hedgehog

Kommer vi nekas hjälp?

Min erfarenhet är att det börjar om. Vi hade försökt ett år och skulle få hjälp, utredning. Jag blev gravid och fick missfall. Fick vänta ett år till. Strax innan det gått ett år till hände samma sak igen.

• Hedgehog

Efter tredje missfallet så skulle vi tydligen få hjälp ändå, eftersom vi fått tre missfall. När de meddelade oss det blev jag så himla lättad. Blev gravid igen bara dagar innan vi skulle få hjälp. Den graviditeten fick jag behålla.

• Hedgehog

Åh <3 ge inte upp. Har du något annat som ger energi som du kan fokusera på ett tag? När man är inne i försöken så blir man helt fast. I efterhand ångrar jag att jag inte tog tid till mig själv, att koppla av och kanske ägna mig åt något eget intresse. För stt flytta fokuset från barnet som inte ville komma, från att räkna dagar mellan ÄL och BIM, från att leta symtom varje månad och bli så jäkla besviken. Om du kan, försök hitta något som ger energi och så får dig att tänka på annat fler gånger per dag. Det tror jag på. Kanske yoga? Det får en att slappna av :)

Svar på tråden Kommer vi nekas hjälp?