• BFjuni2017

Söker er som väntar först barnet och har BF vår/sommar 2017

Hej! 
    Sa till min sambo igår att jag så gärna ville ha kontakt med några som är i samma vecka som jag (8(7+4)) eller där någonstans, men problemet är ju att vi inte är officiella än, vilket då förstås andra i vecka 8 troligtvis inte heller är. 

Men här kanske vi kan hitta varandra!
    Vi finns i Örebro, är 26 år och väntar första barnet. 

Trevlig måndag! 

• Svar på tråden Söker er som väntar först barnet och har BF vår/sommar 2017
  • Bmwz34

Jag är ganska nära dej, 7+2 idag med första barnet! :) är 28 år och bor i Skåne. Är andra försöket för oss, fick ett tidigt missfall i ungefär denna veckan i våras. Så nu tar vi en vecka i taget, eller en dag i taget med egentligen, och håller tummar å tår! Är det ert första försök? Hur känner du dej i v8? :) Mycket symptom?

• Angie87

hej!

jag är i vecka 8 (7+5) idag. är 29år , bor strax utanför stockholm, första barnet.
    fick ett mf i augusti då v7 så hoppas att det går bättre den här gången.

Hur mår du? ska du gör något tidigt ultraljud?

• BFjuni2017

Det är vårt första försök och det gick direkt :) Jag har förstås inte så mycket att jämföra med men jag kan inte längre dricka kaffe (förut drack jag uppemot fem koppar om dagen), varm mat har jag svårt att få i mig och sen är jag yr och svullen. Hur mår ni? :)

Tidigt ultraljud, hur fungerar det? :)

Blir verkligen ledsen av att höra hur vanligt det är med MF! Innan vi började försöka följde jag menscykeln i en gratisapp, och har vanligtvis cyklar på ca 24-27 dagar men en cykel var 36 dagar och nu efterhand tänker jag att det kanske var en graviditet och ett MF...

När berättade ni? Jag har haft svårt att hålla mig, mina bästa vänner vet och mina föräldrar fick veta häromdagen - vi tänker att om det blir ett MF så vill vi att de ska veta det och kunna stötta.

• linnea91

Hej på er och grattis alla till era plus!

Jag hoppas de är okej att jag hoppas in här, jag har BF mitten på maj så jag har snart gått 13 fulla veckor. Jag har ett MA i bagaget som jag hade i våras så man har varit rätt så orolig den här gången. Men nu känns de som att jag kan andas ut och jag känner mig gravid.

Jag fick ett tidigt VUL redan i v 7 med tanke på vårens händelse. På VULet kunde man se en liten ärta där hjärtat tickade så fint. Sen hade jag en blödning två veckor senare, fick även då ett VUL samma dag men allt såg bra ut!

Vi har berättat för hela tjocka släkten, sen vet bara några av våra vänner om de än så länge. Jag känner att jag vill avvakta lite till innan de blir helt offentligt. Antingen till vi ska lyssna efter fosterljud om någon vecka eller så till vi varit på RUL.

Lycka till allesammans!

• BFjuni2017

Du är så välkommen så, Linnea91!

Och grattis till en bra graviditet :)

I vilken vecka gör man UL om det, som gör mig, är första gången utan MS? Min kompis är i vecka 18 och som jag förstod det fick de första UL i samband med KUB-testet i vecka 15 tror jag...

Nästnästa vecka ska vi på inskrivning hos BM även om hälsosamtalet för några veckor sedan kändes som ett inskrivningsamtal. Då tog de även blodprov för att kolla sköldskörteln.. Vad händer på inskrivningen?

Vad har du (haft) för symptom? Var någonstans i Sverige bor ni? :)

• Jn1

Grattis till er allihopa! :) jag är i vecka 10 (9+1)

Jag ska på UL någongång mellan den 29/12 och 5/1, är i vecka 18 då :) har ringt om en tid men än har jag inte fått någon. Då är der rutin ultraljud jag ska på!

Jag mår fruktansvärt illa, kräks då och då. Halsbränna har jag haft nån gång, är jättetrött ofta, vaderna sväller när jag går mycket och när jag har jobbat kan jag knappt gå när jag kommer hem för jag har såpass ont i ryggslutet, och så har jag urinvägsinfektion. Har även känningar i ljumskarna, bm säger att det är foglossning, ska ringa till en sjukgymnast i veckan och be om en tid :) har väldigt mycket bekymmer men vet ju att det kommer nå gott av det så man står ut! :)

• BFjuni2017

Hej Jn1!

Ja, och illamående sägs ju tyda på en bra graviditet, om det är till någon tröst. Hur gammal är du? Har ni berättat?

Jag pluggar och kan vara myycket hemma, är otroligt glad över att jag inte har ett heltidsjobb just nu för jag är så himla trött! Såbra jobbat! :)

• Jn1
    BFjuni2017 skrev 2016-11-01 12:20:36 följande:

Hej Jn1!

Ja, och illamående sägs ju tyda på en bra graviditet, om det är till någon tröst. Hur gammal är du? Har ni berättat?

Jag pluggar och kan vara myycket hemma, är otroligt glad över att jag inte har ett heltidsjobb just nu för jag är så himla trött! Såbra jobbat! :)

Jag är 24 år :) har bara berättat för närmsta familj och vänner. Och ett par enstaka kollegor. Vad härligt för dig, jag jobbar 100% på ett vårdboende så trött är ju bara förnamnet hahah!
  • linnea91
    BFjuni2017 skrev 2016-11-01 11:03:23 följande:

Du är så välkommen så, Linnea91!

Och grattis till en bra graviditet :)

I vilken vecka gör man UL om det, som gör mig, är första gången utan MS? Min kompis är i vecka 18 och som jag förstod det fick de första UL i samband med KUB-testet i vecka 15 tror jag...

Nästnästa vecka ska vi på inskrivning hos BM även om hälsosamtalet för några veckor sedan kändes som ett inskrivningsamtal. Då tog de även blodprov för att kolla sköldskörteln.. Vad händer på inskrivningen?

Vad har du (haft) för symptom? Var någonstans i Sverige bor ni? :)

Jag bor i Norrland. Här uppe är får man egentligen inte ett ultraljud förrän vid 18-20 och de är då rutinultraljudet. Ett tidigt ultraljud får man bara om man har missfall bakom sig eller att man något annat oroat en.

På min inskrivning tog de blodprover, hälsosamtal och frågor kring sjukdomar i släkten!

Mina starkaste symtom har varit en fruktansvärd trötthet och illamående men jag har aldrig behövt spy utan de har känts som att jag varit obehagligt mätt hela tiden. Men de har äntligen börjat ge med sig! Ömma och spända bröst men de har jag fortfarande.
Svar på tråden Söker er som väntar först barnet och har BF vår/sommar 2017