Inlägg från: Påven Johanna II |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna II

Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(

Anonym (qwerty) skrev 2016-10-31 21:55:28 följande:

Men herregud för folk alltså!
    Karma, what goes around osv. Va f*n?
    TS var en naiv och omogen 20 åring när de träffades. Som inte hade (eller kunde) ha någon aning om vad hon gav sig i. Som lyckligtvis vuxit upp och mognat till sig och insett att hon betedde sig som just en omogen 20-åring utan egna barn när hon fick bonusbarn.

Men alla verkar glömma att det faktiskt fanns en person som visste _exakt_ vad som gjordes. Någon som hade full koll på vad som hände.
    Det är inte TS som är en homewrecker. Det är TS man som är en skitstövel och förtjänar all dålig karma!

När i h*lvete ska vi kvinnor slut med detta j*vla skuldbelaggandet, anklagandet och rent ut sagt f*ttigheten av andra kvinnor?!?
    Solidaritet för f*n!

Jag tror inte heller på karma och dylikt, men jag tycker personligen att hela idén med solidaritet mellan kvinnor endast på grund av att vi är av samma kön är lika idiotiskt. Jag skulle verkligen aldrig känna solidaritet med en kvinna som beter sig på ett för mig förkastligt sätt bara för att hon också är i besittning av en snippa.

Extremt fjantigt resonemang.
  • Påven Johanna II
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-01 11:11:35 följande:
    Du missförstod mig, men det är inte heller som att jag kräver solidaritet med en Arbogatyska direkt.
    Ja, det är viktigt att uttrycka den sortens åsikter på ett tydligt sätt. Ofta låter det precis som i ditt initiala inlägg och det håller jag alltså inte med om.
  • Påven Johanna II
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-04 10:32:08 följande:
    Så två fel gör alltså ett rätt.

Jag själv skulle inte vara trevlig mot _mannen_ som är den enda som "förstört" en dysfunktionell familj.

Men återigen. Innan man vet allt relevant, vilket man definitivt inte gör här, så tycker jag att man håller sig till att den utan skuld får kasta första stenen.

Du har liksom ingen aning om hur TS behandlat barnen. Du har ingen aning om hon nu önskar att hon agerat mer mamma istället för extravuxen och därför tycker att hon inte behandlat dem på bästa sätt, eller om hon misshandlat dem och utsatt dem för sexuella övergrepp.
    Hur skulle du behandla mannen du fått dina barn tillsammans med då?

Själv skulle jag aldrig ta tillbaka en man som lämnat mig, det hade inte varit intressant för min del. Men för diskussionens skull kan vi ju ändå låtsas att jag skulle det och i det fallet hade min värdighet absolut satt trevlig mot den andra kvinnan som lägsta standard. Hennes barn hade hon aldrig behövt oroa sig för, jag skulle aldrig kunna känna agg mot barn och heller inte göra dem orätt på något sätt.

Jag håller för övrigt med om att mannen är den största skitstöveln i otrohetssoppor där den ena av bedragarna är singel vilket väl ts var, men om man har barn tillsammans så ställer det ju fortsatta krav på de inblandade vuxna att uppföra sig på ett sätt som barnen inte blir lidande av. Till det får nog att vara trevlig mot sitt ex anses höra.

Till sist har jag svårt att förstå att det ex som omtalas i den här tråden eventuellt är villig att ta tillbaka mannen när hon väl (antar jag?) vet att han lät en annan kvinna uppföra sig illa mot deras barn. Det är för mig det ulitimata sveket. Han ville inte, eller misslyckades med, att skydda barnen. Det är i särsklass det värsta lågvattenmärket jag vet.
  • Påven Johanna II
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-04 11:30:47 följande:
    Anledningen till varför TS ignorerade barnen från början var ju för att exet behandlade TS illa. Så allt säger att exet redan bitchar mot TS.
    Så står det inte skrivet.

"Jag såg inte heller någon anledning till att vara morsa till någon annans barn, så barnen var här vh, och helt ärligt kan jag nu i efterhand se att jag kunde ha skött relationen till dem bättre. Hans ex gick i taket och klagade på mig konstant, möjligt att det va därför jag frös ut dem lite mer..."

Ts frös ut dem "lite mer" efter att mamman "gått i taket och klagat konstant". Lite mer låter förstå att det var något ts redan gjort. Ett beteende som alltså i någon grad eskalerade efter mammans klagomål. 

Man kan också tolka ts text som att hon på något sätt medverkade till eller drev fram att barnen var hos henne och pappan varannan helg, men det förklaras inte närmare i inlägget, så det kan vara en felaktig tolkning.
Svar på tråden Mannens ex blir bonusmamma till våra gemensamma! :(