• Mammakatten

Hjälp mig hålla tummarna till BIM!

Hej!
    Jag behöver ert stöd i min gravidtokighet!

Som det ser ut just nu, snabbfakta: Första försöket, BIM 8/11. Har inte haft preventivmedel mer än säkra perioder på mer än ett halvår, och har inte haft hormonella preventivmedel på 8 år nästan. Kände av ägglossningen så att jag kan säga vilken dag/timme det var, värkte till ORDENTLIGT den här gången.

Nu: Illamående av och till så att jag står och klöker upp saliv vid handfatet, speciellt vid vissa skarpa lukter, ilar och värker i brösten/bröstvårtorna av och till och kanske något svullna bröst, öm i magen (precis nedanför naveln), trött, gråter så fort jag ser/hör något fint (senast var det soluppgången och intromusiken till gilmore girls, fråga mig inte för Guds skull varför) som svänger fortare än man hinner säga flasklock till att bli fly förbannad på skitsaker (Ditt jävla helvete, gasa lite så vi alla hinner med grönljuset vrålade jag i bilen senast i morse när jag blev förbannad över att behöva växla ner... I en sväng), finnar så jag ser ut som en prepubertal fjortonåring (både i ansiktet och på bröstet och till och med en i de privata regionerna), det värker i ländryggen nästan konstant (det är såå skönt att lägga sig ner...) migränhuvudvärk har jag haft ett par dagar men den har gått över nu, dock så att jag känner att jag har lätt att få huvudvärk just nu, som att det ligger lite på gränsen hela tiden. Och jag skulle kunna mörda för att få frossa i lakrits, jag dreglar vid bara tanken. Och bacon, ge mig bacon! Och jag tycker inte ens om bacon egentligen. Samtidigt som jag mår illa lite vid tanken på bacon =/ Jag har en temperatur på 37,5 i snitt (min "normaltemperatur" är 36,8) och jag fryser som en hund i en brunn med locket över. Är lite konstig i magen och går runt och fiser okontrollerat (ursäkta för DEN detaljen, men det händer nästan aldrig). 

Problemet är att det är precis såhär min PMS kan se ut också. Jag har varit hos gyn och de har konstaterat att alla hormoner ligger som de ska, även sköldkörtelhormonerna, och att allt ser fysiskt bra ut, inga knutor, cystor eller dylikt som förklarar min gravidliknande PMS, som dessutom inte kommer varje månad men som jag har fått ibland redan INNAN jag velat bli gravid så jag tror inte det bara är inbillning och gravidlängtan. Så trots att detta kanske hade varit en no-brainer för samtliga andra kvinnor i världen, så är det 50/50 att detta är PMS för mig. Så nu behöver jag lite stöd som sagt! Hjälp mig hålla ut till den 8/11, jag dör av nyfikenhet! Jag vet att statistiskt så är det inte särskilt troligt att jag är gravid redan på första försöket och är helt inställd på att det blir mens den här månaden också men jag kan inte låta bli att hoppas lite ^^ Så snälla, hjälp mig hålla tummarna för att det har gått vägen :) Eller berätta gärna varför jag kan sluta hoppas, att jag ska skärpa till mig eller vad ni tycker passar ^^

Tack på förhand <3

• Svar på tråden Hjälp mig hålla tummarna till BIM!
  • Puffmajs

8/11! Jag har en son på snart 5 månader. Vi har inte planerat att bli gravida riktigt än. Men tro det eller ej så sprack kondomen dagen innan ägglossning.. Inte så stor chans att det tagit sig. Men har väldigt lätt för att bli gravid.

Jag tror jag känner efter för mycket.. Men mina bröstvårtor har de senaste dagarna börjat göra sååååå ont. Jag ammar.. Så jaa, AJ! Jag har en temp på 37.6 annars brukar jag ligga på 37.0-37.1.

Har fått massa flytningar, har inte annars.. Är "kissig". Och humöret ska vi inte prata om ????

Tog ett sånt där tidigt graviditetstest idag. Negativt, såklart. Det är ju jättetidigt att ta än!

Ska vi hjälpas åt att låta bli o testa?

• Mammakatten

Ja! Vad roligt att vi har samma BIM :) Jag kommer nog inte våga testa förrän nästa vecka, är stensäker på att jag säkert kommer ha otur och få den jävla mensen till sist ändå... Dock har jag gråtit idag till introt på ytterligare en tv-serie (för att... Who knows) och för något helt random skit som jag inte knappt kommer ihåg. För att jag inte hittade rätt nagelsax eller något. Var också tvungen att ta en omväg till jobbet för att jag var så satans sugen på lakrits, höll på att komma sent. Kastade en vattenflaska över hela rummet för att den råkade ramla... Humöret är på topp ;) min man bara tittade på mig och garvade xD höll på att kräkas en gång i natt (jag jobbar 100 % natt). Fryser och känner mig sjuk. Sovit 6 + 7 timmar och är fortfarande trött. Tempen hoppar dock rejält mellan 38 och 37, så vette tusan om det gått vägen alltså :/ har ju i vanliga fall 36,8, borde inte tempen vara mer konstant hög? Spänner i nedre regionerna, nästan kliar. Ganska tunn-tjocka rikliga flytningar och ömma bröstvårtor... Jaja, vi får se vart det tar vägen ^^

• Puffmajs

Ja!

Jag känner igen gråtandet. Började gråta igår för att sambons currysås inte smakar som min.. Och jag är så jävla trött alltså.. Men ;) har ju en liten herre som vaknar på nätterna ibland också. Även 4 åringen ordnade i natt :p

Låter också som jag. Vattenflaskan :D haha!

Kastade mina bestick i golvet igår för att jag blev irriterad, minns inte ens varför?

Men jag tror ändå att det inte tog sig. Ibland vissa stunder tror man sig känna saker, sen andra, näpp, nada.

Fryser också och känner mig sjuk! Och som för dig verkar också min temp pendla.. 36.9 igår kväll för att idagligga på 37,4, vad fan äre med det liksom?!

Jag ska inte testa något mer utan försöka låta bli. Och vänta in bim. ;) vi får stötta varandra!

Du känner dig inte mer kissnödig osv? Flytningar?

Har typ lotion flytningar. Som när jag var gravid med yngsta sonen.

• Mammakatten

Haha, vi kanske bara är vinterförkylda? ;) fattar inte vad våra kroppar vill oss egentligen, vore så smidigt med en självkoll, typ att man har en indikator på låret som automatiskt visade när man blir gravid så man slipper fundera! Jag upplever att jag springer på toa mer, magen har ju dessutom bråkat vilket den aldrig gör. Ont och svullen och omväxlande lös/hård. Och jag har så mycket flytningar, ibland så man liksom ser streck i byxorna efter. Vet dock inte vad lotionflytning är, mina är som vit-kletiga och lite genomskinliga på sina ställen...

Idag känns det dock hopplöst. Vaknade och kände INGENTING. Blir så arg på mig själv, vet ju inte om jag frammanar symptomen. Men jag känner dom liksom ändå. Har så himla konstiga drömmar, drömmer om klasskompisar till mig som jag inte tänkt på på flera år, blandar ihop tid och rum och folk och personer o drömmarna säger så konstiga saker som är helt logiska i drömmen. Och till frukost åt jag 1,5 hg lakrits... Bra grej :(

Min mens brukar vara sådär fånigt regelbunden så jag kan säga ca dag/ timme :o är det likadant för dig? Våga vägra testa! Tänker att man bara slösar pengar om man testar nu... Men det är segt till tisdag!

• Puffmajs

Haha eller hur, vad fasiken liksom :'D

Känner igen med magen, knöligt liksom. Ibland nästan räääcerbajs och ibland trögt :P

Alltså typ som bodylotion, krämiga vita, ganska rikliga.

Känner inte heller något idag! Knappt varit trött...

Vill bara veta så man liksom kan "gå vidare"

Min är exakt likadan! Punktlig, regelbunden, nästan på klockslag.

Drömmarna känner jag igen sen jag var gravid med både Emanuel och Caspian, drömde jättemycket innan jag plussade med dem!

Jag hoppas att det blir plus för er, det verkar som att du verkligen vill :)

• Mammakatten

Tack! Ja, som sagt, jag är nog lite gravidtokig :) bestämde mig i våras för att jag ville ha barn men då ville inte karln och då är det ju inte så lätt... Och jag är väldigt mycket så att har jag fått för mig något så ska det helst ha skett igår ;) så nu när båda vill så är jag liksom tre steg framför redan i min tankeprocess. Jag hoppas ni får det svar ni vill ha också!

Lite svårt att lita på gravtester, morsan testade aldrig positivt med urin, ens när hon var långt gången. Hoppas att jag inte är samma i den aspekten. Vaknade idag och kände mig helt normal, blev så ledsen och satte i mig ett stort glas äpple/fläderjuice och insåg att jag beter mig nog inte så normalt ändå :p blir fortfarande helt tårögd när det är något "fint" på radio, tv eller i musik. Har nu blivit supertrött och det har gjort ont i tjejmagen idag... Vilket åter igen kan innebära både pms och grav. Som du säger, man vill ju veta och gå vidare med sitt liv!

• Puffmajs

Jag är likadan! ???? helst i förrgår till och med!

Ja det här var ju ingenting planerat men tog det sig så är det välkommet. Vi ska gifta oss nästa sommar den 29:e juli, men får väl se om det blir 2018 istället ;)

Som sagt inte stor chans på en "miss" men hade ju ägglossning precis då.

Det är ju såå olika det där med tester! En del plussar flera dagar innan bim, en del flera dagar efter och en del inte alls, som din mamma.

Nu är vi inne på bim.-5.. Känns som bim-55! ????

Mitt humör är helt upp och ned, fräser åt sambon bara han tittar på mig. Gråter när barnen gör Något gulligt haha.. Har noll tålamod just nu.. Pms eller ej? Tror det men.. Nu vill jag veta! Blä.. Tryckte i mig et halvt kilo lösviktsgodis igår kväll till bonde söker fru igår. Älskar godis men inte lösvikt annars.

Känner konstiga lukter.. Tyckte det luktade sushi i köket igår ( vi åt hamburgare), imorse luktade det champinjoner.. Kaffebryggaren var igång! ???? fattar ingenting.. Inbillningssjuk tror jag. Tänker för mycket, känner för mycket. Tant röd lurar nog runt hörnet, den satmaran.

Hur går det för dig? Något mer lakritsanfall?

• Mammakatten

Grattis till giftermål! Haha, håller med om att det där eländet är en jävla satmara... Så onödigt!

Jag har inga supersug efter lakrits idag, men äpplefläderjuicen... Tog slut på en hel flaska på mindre än ett dygn xD och när jag jobbade igår så fick jag halsbränna.... Har inte haft halsbränna på säkert 10 år. Och drömmarna fortsätter... Tror jag. Jag kommer ihåg att jag tänkte på det när jag vaknade men efter ett tag kunde jag inte komma ihåg om jag drömde eller inte. Minnet har varit som en guldfisks. Grät för att jag inte visste om jag drömt konstigt eller inte. Om det här är pms (vilket det ju säkert är) vette jag fan vad jag gjort för att förtjäna detta.

Känns som bim-50000 typ! Hur ska man orka vänta när man inte ens känner igen sig själv under tiden? Också känt konstiga lukter... Mannen tittar på mig som om jag vore galen. Och cola smakar konstigt >.< men vi håller ut! Vi klarar testflrbud till på tisdag;)

• Puffmajs

Ja varför ska man ha sån skit för ändå?! ???? haha.

Ikväll har mina bröstvårtor blivit sådär otroligt känsliga igen.. Typ tar jag på dem ryser jag med hela kroppen, sådär äcklig känsla, hade så med båda graviditeterna innan.. Och jättesynliga blodådror på brösten.. Är väl så skengravid man bara kan bli!

Gud vad gott, jag ska gå och hinka persikosaft nu! Haha!

Vad säger din magkänsla? Säger den gravid eller pmspucko? Min är liksom en blandning haha ????

Ja jävla lukter alltså! Kan ta sig någonstans!

Jag har två test hemma.. Men ska verkligen försöka låta bli haha!

Svar på tråden Hjälp mig hålla tummarna till BIM!