• Solstråle0001

klåda efter dusch men endast på morgonen

Jag är en riktig torris! När jag duschar på morgonen får jag jätteklåda på framsidan av benen längst ner. Det konstiga är att jag inte får det om jag duschar på kvällen. Jättekonstigt! Kan inte förstå varför det är så. Nån som upplevt detsamma? Konstiga trötthetshormoner? ????

• Svar på tråden klåda efter dusch men endast på morgonen
  • Cissiii

Det är bättre att duscha på kvällen har jag hört, för hudens naturliga fettsyror som skyddar bildas medans man sover. Så duschar man på morgonen så tvättar man bort det.

Om man ändå vill duscha på morgonen är ett tips att inte använda tvål/duschkräm över hela kroppen utan bara där det behövs. Sen medans huden är blöt, smörja in sig med en kroppsolja tex mandel, sesam, kokos eller vanlig olivolja. Sen badda av/ torka sig med en handduk.

• Solstråle0001
    Cissiii skrev 2017-10-01 22:09:06 följande:

Det är bättre att duscha på kvällen har jag hört, för hudens naturliga fettsyror som skyddar bildas medans man sover. Så duschar man på morgonen så tvättar man bort det.

Om man ändå vill duscha på morgonen är ett tips att inte använda tvål/duschkräm över hela kroppen utan bara där det behövs. Sen medans huden är blöt, smörja in sig med en kroppsolja tex mandel, sesam, kokos eller vanlig olivolja. Sen badda av/ torka sig med en handduk.

Tack!
Svar på tråden klåda efter dusch men endast på morgonen