• bananman

Tappat bort mitt provisoriska pas!! Hjälp!

För 1 ÅR SEDAN (!!!) var jag på en resa och var tvungen att göra ett provisoriskt pass eftersom jag slarvat bort mitt vanliga... nu ett år senare kommer jag på att jag måste lämna in det provisoriska passet för att skaffa ett nytt vanligt pass, men jag hittar det ingenstans. Jag är en slarvmaja verkligen, usch det är så jobbigt det här. Ska ringa polisen imorgon men kan inte sluta tänka på detta ikväll. Någon som varit med om något liknande?! Hittar ingenting om det på nätet.

• Svar på tråden Tappat bort mitt provisoriska pas!! Hjälp!
  • Anonym (Julia)

Äsch, de får väl bara göra det ogiltigt i sitt register då, det är säkert ingen jättegrej.

Allt kollas ju i datorer nuförtiden så det kan väl inte vara svårt.

• Anonym (Julia)

Fast du får kanske begära ut personbevis från Skatte då för att kunna få ett nytt, om inte körkortet duger.

• WinterDawn

Varför måste du lämna in det? Det är bara att göra ett nytt pass, det provisoriska är redan ogiltigt ändå då det bara gäller för en resa.

• WinterDawn

Inga pass behöver förresten lämnas in när man gör nya.

• Cissy67

De brukar ta det tillfalliga passet i passkontrollen nar man kommer tillbaks. Kanske gjorde de det och du glomt?

• bananman
    Cissy67 skrev 2016-10-31 21:44:45 följande:

De brukar ta det tillfalliga passet i passkontrollen nar man kommer tillbaks. Kanske gjorde de det och du glomt?

Jag har varit med om det också, att de tagit passet vid passkontrollen, men är helt säker på stt de inte gjorde det med mitt pass. För tänkte på det just då och tyckte det var konstigt att de inte tog mitt.
  • bananman
    WinterDawn skrev 2016-10-31 21:24:09 följande:

Inga pass behöver förresten lämnas in när man gör nya.

Hon som fixade passet åt mig sa att det var väldigt viktigt att det kom tillbaka till dem för att jag skulle kunna göra ett nytt.. konstigt
  • Nyfikna72
    Anonym (JAr) skrev 2016-11-14 08:08:57 följande:
    Vad är "pas"?

Det är ingenting du begriper nåt av ändå så vi kommer inte att berätta vad det är........
  • bananman
    Anonym (JAr) skrev 2016-11-14 08:08:57 följande:

Vad är "pas"?

Vad är JAr ?
  • Anonym (JAr)
    bananman skrev 2016-11-14 12:35:46 följande:
    Vad är JAr ?
    Det är ingenting du begriper nåt av ändå så vi kommer inte att berätta vad det är........
Svar på tråden Tappat bort mitt provisoriska pas!! Hjälp!