• Liinaahoo

Voksi Urban åkpåse

Planerat datum för nedkomst är april, vi har beställt barnvagn och beställde en voksi urban åkpåse samtidigt. Nu börjar jag fundera om det är värt de 2.000 kronor den kostar, jag bor norr om Umeå och vi har ju kallt större delen av året. Men bebisen kommer vara ca 6 månader till 1 år när åkpåsen kommer användas som mest, vad tror ni? Kommer jag känna att vi hade lika gärna kunnar köpa en billigare? Är student och slog på stort på barnvagnen, men med åkpåse med mera blir det närmare 15-17 tusen i slutändan bara runt barnvagnen. Är lite av en impulsköpare men vill också att barnet ska ha det bästa utan att det är onödigt ;)

• Svar på tråden Voksi Urban åkpåse
  • geeko

Visst kanske du köpt den onödigt tidigt, men jag tror absolut du har användning av den om du tänkt ha den i sittvagnen. Då räcker det nog med ull- och/eller fleeceoverall under också beroende på kyla :) Är ju skönt å slippa overall å lätt att reglera värmen om man ska gå på stan i affärer osv.

• Harvester

Har en sån fast jag bor i Sthlm. Barnen sover ute på dagis så han har den där. Tycker den är super!

Bor du i Norrland kommer du säkert ha nytta av den :)

• Harvester
    Harvester skrev 2016-11-02 17:35:46 följande:

Har en sån fast jag bor i Sthlm. Barnen sover ute på dagis så han har den där. Tycker den är super!

Bor du i Norrland kommer du säkert ha nytta av den :)

Såd nu att du skulle föda i april, då behöver du den nog inte men du kan ju ha den nästa vinter. Kan du ångra den så gör det, dock, och köp den mkt billigare när alla åkpåse reas ut till våren.. Köpte min på våren för nästan halva priset..
  • Liinaahoo

Tack för era svar! Hon som hjälpte oss på barnaffären var inte en dålig försäljare haha :'D

Vi har ju haft ganska kalla somrar senaste tiden, bara ett fåtal plusgrader vid midsommar (det var hennes resonemang och det stämmer ju).

Gud jag kan inte bestämma mig, det är en djungel med grejor och priser som man inte förstår nånting av och vad som behövs som första gångsföräldrar!

Ska diskutera med karln i huset får vi se, haha.

Kom gärna med mer synpunkter och åsikter! Om det finns någon annan bra åkpåse tar jag gärna emot tips!

Puss på er <3

• SweetJune

Vår son 2,5 år sover ute i vagn och har haft Voksi Urban sedan födseln. Bor i Skåne men använder den flitigt oktober-april. Väl använd! Likadant om vi ska till affären etc. Nästa är beräknad nu till nästa vecka och då har vi köpt en till. Vi har dock köpt båda våra på nätet, senaste på Babyshop, där kostade den ca 1.500-1.600 och så händer det att de har rabattkoder så tror vi betalade runt 1.200-1.300 kr för en helt ny!

Svar på tråden Voksi Urban åkpåse