louise17 skrev 2016-11-01 14:24:44 följande:
Tack för ditt svar!
Skönt att du fått reda ut om vad det var och kunnat lösa det! Jag önskade nästan att jag hade underfuktion i sköldkörteln just eftersom det verkar finnas bra behandling för det, men "tyvärr" var det bra värden där..
Jag har testat balsammetoden under ett.. halvår? Men jag blev lite rastlös över att jag aldrig fick det riktigt rent, och bytte då mot ett mer vårdande shampoo än jag haft förut. Och ytterigare mer vårdande balsam/inpackning i samma serie. Har kört inpackning från tonåren, men ändå är det grundtorrt och sprucket.
Hur behandlades du för sköldkörtelproblem? Jag tänker om det är typ medicin/vitaminter eller Nått som man kan ta för själva hår och huds skull även om sköldkörteln inte är problemet. Men om den får "boostas" (enkelt sagt). Vet inte hur det området fungerar.
Vad var dina värden? Tsh över 2.5 ska alltid behandlas enligt forskningen.
Vad för produkter har du använt? :) jag använder ett fructis-balsam som tvättbalsam och blir alltid rent. Men blir en massa masserande och gnuggande i hårbottnen :) Kanske du kan göra någon typ honungsmask för håret? har för mig avokado kan vara bra också!
Jag får levaxin och liothyronin för sköldkörten. Stöttar ibland kroppen med extra b12, dvitamin (har haft brist på både och), zink, selen och folsyra i perioder. D-vitamin speciellt då jag jobbat natt i 1.5 år, och särskilt när det inte är juni-augusti då solen är på för långt avstånd för att vi ska kunna tillgodogöra oss dvitamin från den.
MSM-pulver kanske skulle kunna vara något. Bra för lite allt möjligt :) Jag tycker förresten cetaphils produkter för ansiktsrengöring och återfuktning funkar bra mot torrt ansikte :)