Inlägg från: Birgitta02 |Visa alla inlägg
  • Birgitta02

Brutna Tår

Läkköttet är ju fantastiskt i den åldern. Om det blir några kvarstående ärr lär ni inte se förrän om 3-4 år. Och då kan ni skicka in kort på ev kvarstående ärr och se vad försäkringsbolaget säger.

Har man inte haft några kostnader för sjukvården som täcker upp till självrisken så är det ju ingen idé att ens skicka in några.

På min olycksfallsförsäkring står att jag kan få kostnader för sjukvård betalda. Jag kan även få ersättning för inkomstbortfall (din dotter har ju ingen inkomst). Försäkringen handlar ju också om ifall barnet hamnar i rullstol, får invaliditetsersättning (vid livslångt handikapp), eller forlorat sina tår osv osv osv.

Ett vanligt olycksfall utan kostnader är ju det som är vanligast och då utgår sällan ersättning. Har ni själva varit tvungna att vara hemma med barnet i flera veckor ifall hon inte kunnat gå, så kanske ni kunnat söka ersättning för inkomstbortfall?

• Birgitta02
    jag o jag skrev 2016-11-01 14:46:43 följande:
    Hej
    Tack så mycket för ditt svar :)
    jo jag va hemma i 3 veckor med henne då hon blev gipsad efter operationen, men det fick jag ut från försäkringskassan :)
    DU får ut 80%. Kanske värt att höra om det går att få de övriga 20%?
Svar på tråden Brutna Tår