• Mimmzan

Inseminerad 2016

Hejsan vilka här har blivit Inseminerade i år och det har slutat med plus ?

På vilket försök tog det sig?

Jag gjorde min första insemination för 2 veckor sen och hade testdag igår den 31 oktober 2016

Men har inte testat än tänker vänta några dagar ifall mensen dyker upp . HUR går det för er andra? ????

• Svar på tråden Inseminerad 2016
  • pimpim78
    ScaffolderWife skrev 2016-11-07 08:33:48 följande:

Jag åt också letrexol i fem dagar. Första gången och flrsta gången med insemination. Försökt i två år nu trots ung ålder, 23 och sambo på 24. Aldrig plussat men inte hittat något fel, förutom att jag får dubbla ägg och det kan göra så att ÄL förskjuts tydligen. Ett av äggen tillbakabildades dock den här gången innan inseminationen :) Kände inte av hormonerna alls, gjorde ni?

Jag har haft lite lätt huvudvärk och varit lite trött, men helt överkomligt. Inte behövt ta värktabletter.
    Undrar lite när ni fick ta er spruta ?
    Vi ska på återbesök på torsdag och gissar att jag kommer få ta min ovitrelle spruta då beroende på hur äggen ser ut me undrar lite hur länge ni fick vänta tills det var dags ?
    Sambon har begravning på lördag i malmö och nu verkar det ju som att det är lördag som blir inseminationsdag....... Gahh !!
  • H 143

Ni som gör insemination med hormoner är det efter att man kommit fram till efter utredning att det behövdes?

• pimpim78
    H 143 skrev 2016-11-07 22:13:14 följande:

Ni som gör insemination med hormoner är det efter att man kommit fram till efter utredning att det behövdes?

Det stämmer efter att ha försökt tillräckligt länge utan att bli gravid får man göra en utredning. Sen beroende på vad utredningen visar får man olika behandlingsförslag, i mitt fall är det stimulerad cykel med hormoner i tablettform och spruta och sedan insemination medan vi står i kö för IVF.
  • H 143

Vi som är ett samkönat par har inte först kunnat testa.. Vi har genomgått utredning och de tycker att vi ska kunna bli spontant gravida i naturlig cykel men det har inte gått hittills efter tre Insem och flera månader som vi nu fått hoppa pga att kliniken har helgstängt.

• H 143

Så om man går vidare till ivf är det ny kö.. Inget som vi har fått ställa oss i.. De ifrågasatte varför vi inte blev gravida på två inseminationsförsök

• ScaffolderWife

Jag har inte tagit någon spruta. Började utredning efter 1,5 års försök hemma. Hittade inga fel dvs bra hormornnivå och bra antal simmare. Bara lång cykel (ca 32 dagar) då jag får två ägg. Fick försöka hemma igen naturligt 5 mån med lite VUL då och då.

Fick letrezol nu då det närmar sig två år som ofrivilligt barnlös. Tabletterna stoppar hormonerna i kroppen. När man slutat ta tabletterna så kickstarta kroppen igen med egna hormoner. Och insenimation på det. Åkte in runt Äl och mätte äggen 2 gånger, samt tog HG (Äl-test) hemma. Ringde på dagen jag fick positivt och gjorde behandlingen dagen efter.

Vågar inte hoppas att det tagit sig. Ingen IVF planerad men funkar inte det här på några försök så...

• pimpim78
    H 143 skrev 2016-11-08 05:02:08 följande:

Så om man går vidare till ivf är det ny kö.. Inget som vi har fått ställa oss i.. De ifrågasatte varför vi inte blev gravida på två inseminationsförsök

Vi går privat och gör inseminationer och betalar för det medan vi står i vanlig kö för ivf.......
  • pimpim78

HJÄLP,
    Startade med letrozol på dag 4 och har i dag tagit sista tabletten av de 5 man skall ta. Ikväll när jag gick på toa upptckte jag att jag hade enormt mycket ägglossningssekret. Ska man ha det redan nu ? Känner mig livrädd att ägglossningen skall komma för tidigt innan ja ghinner ta sprutan ?
    Nån som ätit letrozol som vet hur det varit för er ?
    Ursäkta snusigt inlägg men det var så mycket så jag hade kunnat bygga broar till kina ??
    Nån med erfarenhet ?
    Har inte upplevt detta med pergo ??

• Mimmzan

Min första insemination tog sig inte så ska påbörja omgång 2 nu! VAR på sophiahemmet idag och gjorde UL och det visade 2 st mogna ägg så finns risk för tvilling graviditet , ska ta ägglossnings sprutan på söndag och på tisdag kommer jag att insemineras ???? håller tummarna för er andra!!!! Heja oss!

• Mimmzan
    pimpim78 skrev 2016-11-08 22:08:20 följande:

HJÄLP,

Startade med letrozol på dag 4 och har i dag tagit sista tabletten av de 5 man skall ta. Ikväll när jag gick på toa upptckte jag att jag hade enormt mycket ägglossningssekret. Ska man ha det redan nu ? Känner mig livrädd att ägglossningen skall komma för tidigt innan ja ghinner ta sprutan ?

Nån som ätit letrozol som vet hur det varit för er ?

Ursäkta snusigt inlägg men det var så mycket så jag hade kunnat bygga broar till kina ??

Nån med erfarenhet ?

Har inte upplevt detta med pergo ??

Jag tycker du ska ringa till din gyn!! Lycka till ! :)
Svar på tråden Inseminerad 2016