Inlägg från: Nellie1975 |Visa alla inlägg
  • Nellie1975

Erfarenheter av Sertralin??

Hej! Jag skulle vara jättetacksam om ni som äter Sertralin vill berätta hur ni mår av detta preparat :) Har ni blivit bättre? Hur mådde ni i början av medicineringen?

Min läkare tycker jag ska börja äta Sertralin. Jag är dock orolig över biverkningar/att jag kommer må sämre än innan.. Tacksam för era erfarenheter! Kram från mig! :)

• Svar på tråden Erfarenheter av Sertralin??
  • Nellie1975

Tack Emtra för ditt svar :) och tack för tipset att ta den på kvällen. Hur länge hade du symtom vid insättning av Sertralinet? Kram!

• Nellie1975

Tack Emtra för ditt svar! :)

-Någon mer som äter/ätit Sertralin? Vilka erfarenheter har du av detta läkemedel? KRAM!! :)

• Nellie1975

Ni som ätit/äter Sertralin- hur lång tid tog det innan ni märkte effekt? Kom effekten plötsligt eller gradvis? Tacksam för era erfarenheter!! :) kram!

• Nellie1975

Hej JSS och Nittiotvå! Stort tack för att ni berättade om era erfarenheter av Sertralin! :)

Har ätit Sertralin i drygt 5 veckor nu, 50 mg, och får väl hålla ut ett tag till...känner mest biverkningar såsom tryck i huvudet, darrningar och svettningar :(

JSS-hur lång tid tog det innan det planade ut för dig, dvs att du märkte betydande positiv skillnad i måendet? Hur länge har du ätit Sertralin nu?

Någon mer som vill berätta om sina erfarenheter av Sertralin? Hur lång tid tog det innan ni fick effekt (om ni kände någon effekt)? Jättetacksam för allt ni vill dela med er! :) KRAM från mig!

• Nellie1975

TACK SNÄLLA för att ni delar med er av era erfarenheter av Sertralin! :)

Jag tycker att biverkningarna bara tilltar.. men det gäller väl att ha tålamod.. :/
    Ni som fått öka dosen- Hur visste ni/läkaren att ni behövde öka dosen? Hur lång tid gick mellan doshöjningarna?

Har ni märkt skillnad mellan de olika fabrikaten för Sertralin gällande biverkningar?

Är det någon som vet varför man svettas periodvis (vad medicinen påverkar i kroppen som i sin tur orsakar detta)?

Är det någon som fått vaginala blödningar? Jag blöder lite, lite varje dag :(

Stor KRAM till er!! /Nellie

• Nellie1975

Tack för att ni delar med er av era erfarenheter av Sertralin! :)

Har ätit medicinen ett tag nu och tycker att jag mår något bättre. Känner mig lite lugnare :) Läkaren tycker dock att jag ska höja dosen från 50 mg till 75 mg under ett par veckor och sedan gå upp till 100 mg.

Ni som fått öka dosen- Hur visste ni/läkaren att ni behövde öka dosen? Hur lång tid gick mellan doshöjningarna? Vilken dos tar ni?

Har ni märkt skillnad mellan de olika fabrikaten för Sertralin gällande biverkningar? Jag får magkrångel av dem (tar Mylan) :(

Tack för era svar o stor kram!! /Nellie

Svar på tråden Erfarenheter av Sertralin??