• JSS

Erfarenheter av Sertralin??

Hej!

Jag har tagit Setralin i över ett år nu. I början var det hemskt, jag trodde inte att man kunde må så psykiskt dåligt. Det gick över efter ett par veckor. Det tog dock ganska lång tid för mig innan det började "plana ut" i måendet. Började med 25mg och tar nu 50mg varje dag.

Jag har känt att det har varit både negativt och positivt att ta Setralin. Först tyckte jag att det var väldigt jobbigt att "inte känna nånting" och liksom känna sig som i en bubbla hela tiden. Diffus värld.

Jag har också blivit väldigt förvirrad och virrig. Glömmer mycket. Är alltid varm. Så det är några bieffekter som jag drabbats av. Men! nu har jag känt efter på riktigt (även provat att sänka dos, vilket inte var bra för mig ännu) och jag vet att detta lilla piller har hjälp mig att orka "vara människa" igen. Jag orkar vakna, orkar gå till jobbet och orkar tänka på framtiden. Vill också säga att jag har varit jätte-anti piller i hela mitt liv, men Setralin har verkligen blivit en hjälp på vägen till är mer välmående liv. Målet är ju att sluta med dem någon gång, men det får ta sin tid.

Hoppas att min erfarenhet var till någon hjälp! Hur man reagerar sen är ju väldigt individuellt.

Lycka till i alla fall!

• JSS

Det tog ganska lång tid för mig innan det började plana ut. Om jag inte minns fel tog det minst 2 månader, om inte mer. Jag höll på att ge upp. Jag trodde att det bara var lurendrejeri.

Tillslut så kändes allting bara ok, istället för skit som det var innan Sertralin.

Det är ganska viktigt att förstå att man blir varken jättelycklig eller jätteledsen. Jag är liksom likgiltig till allting, vilket jag har tyckt varit jobbigt. Men! Det är mycket bättre att känna sig ok, än att man är djupt nere i mörkret.

Svar på tråden Erfarenheter av Sertralin??