• Johan85

Hur sörjer man...eller ska man?

Har varit med om mycket de sista åren????(Flera väldigt närstående som gått bort på fel och alldeles för tidigt)

Har nog inte gått igen om något av det som hänt utan har nog blundat för det...

Elller kanske bara focuserat på det positiva,har fått barn bland annat...

är det fel och blunda för det jobbiga ??

• Svar på tråden Hur sörjer man...eller ska man?
  • Anonym (Inte fel)

Det finns inget rätt eller fel bär det kommer till sorg!

Det som däremot kan hända är att du mår dåligt av det senare. Att den obearbetade sorgen ställer till det för dig längre fram. Men det kan man ju aldrig veta...

Men det kan vara bra att komma ihåg om du stöter på andra svårigheter i livet. Att du kanske känner saker som egentligen bottnar i sorg och saknad du inte bearbetat.

• stor grön drake

Det finns inget rätt eller fel. Ibland blir det så som du beskriver, ibland inte.

Jag förlorade min pappa när jag var 16, och inte före min farmor dog ett år senare var det som att jag fattade att han var borta (han var sängbunden på sjukhuset sista halvåret) och då sörjde jag istället dubbelt. Det var en jobbig period, men den gick över.

Jag har även upplevt att förlora ett barn (dog inte, men jag blev "förbjuden" att ha kontakt pga omständigheter jag inte kunde kontrollera) och den sorgen satt djupt. Det sticker i hjärtat än idag, över ett decennium senare, när jag tänker på det.

• lövet2

Jag tror inte man kan skjuta upp sorg hur länge som helst. Det kan vara så att man inte har tid och möjlighet att sörja direkt, men sorgen kommer i kapp en. Det kan ta flera år, men den kommer.

• stor grön drake
    Johan85 skrev 2016-11-01 20:15:26 följande:

Vet ej varför det blev frågetäken bakom sorry

FL klarar inte av emoticons/smileys. Man får skriva dem med kolon, streck och parenteser om man vill använda dem. TEX : - ) = och : - ( =
Svar på tråden Hur sörjer man...eller ska man?