• Morriiss

Hjälp ang namn på resehandling

Har nog tabbat mig när jag fyllde i mitt barns namn på resehandlingen... suck!

Tror ni att resehandlingen funkar fast det inte står som i passet?  vi ska till spanien.

Låt säga att barnet heter "Gusten Fredrik Andersson Svensson"

Tilltalsnamn är "Fredrik" och Efternamn är "Svensson" och det är alltså det som står på biljetten... men i passet står "Gusten Fredrik" som förnamn och "Andersson Svensson" som efternamn. I sverige kan man ju bara ha 1 efternamn så därför fyllde jag bara i hans efternamn... Ååhhhhh hjälp mig... vad tror ni?

Det du säger o katten gör kan man lägga i samma låda!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-11-02 13:24
    Yes... vi fick grönt från flygbolaget, ändring är inte nödvändig
  • Svar på tråden Hjälp ang namn på resehandling
  • Carambolan

Inga problem inom EU, såvida du inte bokat ett riktigt jävligt lågprisflyg som ser det som en chans att ta extra betalt.

• Morriiss
    Carambolan skrev 2016-11-01 20:12:53 följande:
    Inga problem inom EU, såvida du inte bokat ett riktigt jävligt lågprisflyg som ser det som en chans att ta extra betalt.
    Det är en paketresa med ving.. inte den billigaste resan direkt. På ving sa dom att båda efternamnen måste stå med (som i passet) men han har ju bara 1 efternamn. 
  • linkann

Menar du att det står fel i passet?

• Morriiss
    linkann skrev 2016-11-01 20:28:55 följande:
    Menar du att det står fel i passet?
    Nä i resehandlingen (biljetten) 
  • linkann
    Morriiss skrev 2016-11-01 20:44:47 följande:
    Nä i resehandlingen (biljetten) 
    Står det två efternam i passet så måste de stå även på biljetten.
  • Carambolan
    Morriiss skrev 2016-11-01 20:25:07 följande:

Det är en paketresa med ving.. inte den billigaste resan direkt. På ving sa dom att båda efternamnen måste stå med (som i passet) men han har ju bara 1 efternamn. 

Be dem ändra på biljetten bara i så fall :)
  • Trippelmamma76

Men när ska ni åka? Kan du inte bara ringa Ving och ändra? Biljetten printar du väl ändå ut själv hemma innan du åker?

• Morriiss
    linkann skrev 2016-11-01 20:53:32 följande:
    Står det två efternam i passet så måste de stå även på biljetten.
    då måste väl alla förnamn oxå stå med? 
  • Morriiss
    Carambolan skrev 2016-11-01 21:11:09 följande:
    Be dem ändra på biljetten bara i så fall :)
    Hon jag prata med på ving sa så här "Hotellet är stängt så jag måste skicka en förfrågan om det går att ändra namn" .... Blev sjukt irriterad o undra vad hon yra om... vad har hotellet med flygbiljetten att göra? fick iaf nr till flygbolaget som är jet time .. får se vad dom svarar
  • Morriiss
    Trippelmamma76 skrev 2016-11-01 21:13:18 följande:
    Men när ska ni åka? Kan du inte bara ringa Ving och ändra? Biljetten printar du väl ändå ut själv hemma innan du åker?
    ja precis... jag skriver ut den själv o det va inte så givet att bara ändra namn... först va hon tvungen att skicka en förfrågan om det gick o fick vi det så skulle dom ta ut en avgift för det... störigt. Det borde ju gå att flyga med dom namnen jag uppgett i resehandlingen... båda dom namnen finns ju med i passet.
Svar på tråden Hjälp ang namn på resehandling