Carambolan skrev 2016-11-02 09:29:01 följande:
Men du, den där pressen kommer du att ha varje gång du börjar på ett nytt jobb. Det är verkligen skittufft i början! Det är alltid nya system, nya rutiner, nya kollegor att lära känna och nya sätt att tänka och jobba. Jag brukar vara helt utpumpad när jag kommer hem, under de första veckorna på en arbetsplats.
Om bara ett par veckor kommer du att ha lärt dig allt det där nya och då tror jag att det kommer kännas mycket bättre på jobbet. Jag tycker att du ska bita ihop och kämpa på! Våga be om extra förklaringar och tid. Om du upplever att cheferna tror på dig så tror jag att du har vad som krävs för att fixa det :)
Tack, ska tänka på det nu.
Dom har dock sagt till mig att jag måste klara mig helt själv inom 2 två veckor, annars får jag sparken. Jag måste även köpa dyra kläder att ha på arbetsplatsen så det känns onödigt att köpa allt det om jag även inte klarar det.
Cheferna tror på mig för att min kusin har jobbat där och nu blivit chef på en annan butik som tillhör kedjan. Så dom tror att det går i familjen säkert. Jag ljög även på anställningsintervjun och svarade så bra jag kunde. Vilket antagligen kommer att bita mig i skjärten snart.