• moonshine

Arbeta som mötesbokare

Har blivit erbjuden att jobba som mötesbokare.

Jag kommer att jobba hemifrån, och kommer måsta stå för telefonikostnader själv. 

Jag kommer inte att bli anställd utan detta är mer på projektbasis så att säga.

De kommer sannolikt inte betala in någon pension och semesterersättning som jag antar andra mötesbokare och säljare vanligtvis får.

Uppdragsgivaren har frågat hur mycket jag skall ta betalt. 

Vad är rimligt?

• Svar på tråden Arbeta som mötesbokare
  • Carambolan

Vad är det för mötesbokning? Är det planerade möten med samtyckande parter som du bara ska koordinera, eller är det egentligen ett säljjobb där du ska "boka" deltagare till någon form av seminarieverksamhet?

• Carambolan

Och de vill att du gör det genom en egen firma antar jag? Dvs du behöver själv ta höjd för pension, semester, skatt, ev. moms etc?

• Carambolan

Vill de att du ska ta betalt per bokning eller per timme?

• moonshine
    Carambolan skrev 2016-11-02 10:28:38 följande:

Och de vill att du gör det genom en egen firma antar jag? Dvs du behöver själv ta höjd för pension, semester, skatt, ev. moms etc?

Ja precis
    Carambolan skrev 2016-11-02 10:38:05 följande:

Vill de att du ska ta betalt per bokning eller per timme?

De har frågat mig, så det är upp till mig, därför vill jag höra mig för, men absolut mestadels fast lön, med bonus för varje bokat möte.

Har kollat runt lite och ser att mötesbokare kanske ligger på omkring 80 SEK och uppåt + bonus för varje bokat möte, men då antar jag att de får semester, pension osv vilket inte jag får, och jag måste dessutom stå för samtalskostnaderna, och allt annat runt omkring vad det nu kan röra sig om.
  • monkees

Helt OT men vad är det som styr att en tråd hamnar bland "hetaste"? Denna tråd verkar rätt ......................ja kall?

Svar på tråden Arbeta som mötesbokare