• Anonym (TS)

Vad göra på andra dejten?

Jag har träffat en man på en dejt ute på ett café och nu ska vi snart ha andra dejten. Vad kan man göra då? Kan jag bjuda hem honom på en matbit och kaffe? Blir det trist att bara sitta och äta och prata och inte ha annat program? Eller ska man göra något helt annat? Någon aktivitet tillsammans? Känns inte direkt lockande att vara ute i mörkret och promenera nu heller då det är mörkt och kallt. Bio är ingen hit då pratar man ju inte med varandra. Jag vill iaf bjuda ut honom igen. :) Kom med tips ni som har mer fantasi än jag. :) Jag är mycket intresserad av denna man om det har någon betydelse men har ingen aning vad han känner för mig.

• Svar på tråden Vad göra på andra dejten?
  • Carambolan

Museum eller konstutställning är perfekt tycker jag! Lugn miljö, alltid något att prata om och det finns nästan alltid ett bra café i anslutning.

• Stårschan

Bowling eller biljard?

• taquine

Beror ju lite också på hur han är som person , och vad han/du  har för intressen.
    Carambolans förslag tycker jag låter alldeles utmärkt. ;) 

Goodness me
  • Anonym (TS)

Ingen av oss är direkt intresserade av konst eller museum (tror jag iaf) och jag skulle nog inte ha så mycket att säga kring det. :) Bowling kanske lite senare om han vill ses fler gånger. Skulle gärna vilja kunna prata med honom lite mer än vad man pratar då man bowlar också men bowling är ju annars kul. Standup... säkert bra! Finns det andra tips? :)

• Kjell2
    Anonym (TS) skrev 2016-11-02 13:36:05 följande:

Ingen av oss är direkt intresserade av konst eller museum (tror jag iaf) och jag skulle nog inte ha så mycket att säga kring det. :) Bowling kanske lite senare om han vill ses fler gånger. Skulle gärna vilja kunna prata med honom lite mer än vad man pratar då man bowlar också men bowling är ju annars kul. Standup... säkert bra! Finns det andra tips? :)

Något gemensamt intresse som ni har upptäckt; konsert, utställning, loppis, match, träning, jazzpub, gocart, segling, svampplockning.

Ni behöver nödvändigtvis inte kunna prata under själva aktiviteten med i pauser och efter. Gör något tillsammans, sånt skapar gemeskap.

• Carambolan

Vad har ni för intressen då...? Några andra relativt pratvänliga aktiviteter jag kan komma på är promenad, geocaching, gå på en inte allt för högljudd match, choklad/ost/vinprovning eller stor avsmakningsmiddag, gå på spa, inomhusminigolf, film hemma i soffan, bara fika igen?

• Anonym (TS)

Vi bor i princip ute på landet så finns inte så mycket evenemang här. :) Inte heller restauranger.

• Påven Johanna II
    Anonym (TS) skrev 2016-11-02 13:53:29 följande:

Vi bor i princip ute på landet så finns inte så mycket evenemang här. :) Inte heller restauranger.

Men gör sådant som folk som bor på landet tycker om att göra då? Ni bor väl där för att utbudet i städer inte är så intressant för er del, eller? Så då plockar ni väl svamp, kör fyrhjuling, skjuter på burkar och/eller djur, dansar linedance på bygdegården eller hemma i finrummet, karvar ur en kåsa, klappar en ko eller något annat passade. Eller så bjuder du honom på middag hemma hos dig, så som du tänkte dig.
  • Kjell2
    Anonym (TS) skrev 2016-11-02 13:53:29 följande:

Vad har ni för gemensamamma intressen, utgå från det. Går väl att åka iväg på något kul. Sitta och snack i bilen till och från.

• Fjäril kär

Varför inte bara planera något att göra hemmavid?

Bjud på middag och kanske tillsammans kolla på ett tv-program ni båda kanske gillar. Något sportevenemang, nån musikgala, realitysåpa, bingolotto eller en film.

Oftast leder såna kvällar till mysigt gos och prat och trevlig samvaro och det räcker väl så?

Kanske leta fram en kortlek eller ett sällskapsspel?

• Anonym (Dalarna?)

Vad roligt! Hoppas det blir bra! Var bor du? Bor du i Dalarna så har jag lite tips ????

• Anonym (TS)
    Fjäril kär skrev 2016-11-02 15:50:20 följande:

Varför inte bara planera något att göra hemmavid?

Bjud på middag och kanske tillsammans kolla på ett tv-program ni båda kanske gillar. Något sportevenemang, nån musikgala, realitysåpa, bingolotto eller en film.

Oftast leder såna kvällar till mysigt gos och prat och trevlig samvaro och det räcker väl så?

Kanske leta fram en kortlek eller ett sällskapsspel?

Tycker det låter riktigt bra det där :) Jag är en hemmaperson och han med så kanske trevligast vara hemma hos mig.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Dalarna?) skrev 2016-11-02 16:34:22 följande:

Vad roligt! Hoppas det blir bra! Var bor du? Bor du i Dalarna så har jag lite tips ????

Nej jag bor inte i Dalarna men du får gärna tipsa ändå. :)
  • Anonym (:.:)

Varför inte börja med bio då märker man om man har samma humor (om man ser en komedi) sen fortsätta till någon restaurang eller hem till dej på mat, detta är vad jag skulle satsa på men självklart måste det kännas rätt för dej.

Svar på tråden Vad göra på andra dejten?