• Smeagoul

    Är min bror pedofil??? SNÄLLA NÅN HJÄLP OSS!!!

    För ungefär ett år sen så satt vi och åt mat och då helt utan förvarning så kläcker brorsan ur sig att han är förmodligen en pedofil 
    Då höll jag på o sätta köttbullen i halsen och funderade på och sa FAN VAD SÄGER DU?? och en smäll på käften höll det på att bli där.
     Men jag härskade mig för min bror har Grav autism och i skicket han var i så ville jag det inte.

    Ja ni kan förstå hur det blev , Alla satt tyst och visste inte hur dom skulle svara och min bror grät hektiskt, och och blev mer mer mer nedbruten och hinkade i sig sprit (som hans snott trots att vi sa åt han att han ABSOLUT inte dricka våran sprit!)

    Min bror har grav Autism och Svåra tvångstankar vilket jag kommer gå in på senare i inlägget.

    När han satt och berättade allt så sa han något i stil med att det är tankar som kommer upp i huvudet hela tiden och jag kan inte bli av med dom och han måste göra vissa ritualer som t.ex gå in och ut ur köket 3 ggr för att hämta vatten !!! 
    släcka lampan 10 ggr , kan inte sova innan tagit bort alla sängkläder först för att sedan sätta tillbaka samma sängkläder.
    och så fick han ett utbrott och slog sönder lite och sen samlade han sig. 


    Just för som han säger så är det ju bara tankar än så länge , Han skulle aldrig skada ett barn det svor han på sin döda farmors grav om.

    Han säger och lovar och svär att han inte vill ge sig på nå barn och han grinade här med när han sa det.

    Han sa även i ILSKAN ATT JAG HATAR PEDOFILER JAG SKULLE KUNNA MÖRDA DOM och varför har det här hänt mig???????? 


    Sen blev han hysterisk igen och började skrika: MIN HJÄRNA ÄR SJUK OCH DET FINNS INGEN SOM KAN HJÄLPA MIG OCH JAG TÄNKER INTE LEVA MED DET HÄR

    Sen dess har han försökt tagit livet av sig 5 ggr , Polisen fick klippa ner han när han skulle hänga sig , Tagit extrema doser som han skulle kunna dö av , Sen låg han på tågrälsen och väntade på tåget men då såg lokföraren detta och hann bromsa.
    , Han försökte medvetet bli påkörd , Sprungit mot polisen med kniv för att vilja bli skuten.

    Tills slut så är jag död för jag tänker inte leva med den här sjuka hjärnan och det har jag bestämt mig för , Ingen kan förstå hur det här känns , Jag blev själv utsatt när jag var liten. '
    Nu finns det inte en enda som kan ändra på det , Inte frågan om det ska hända utan mer när det kommer hända , till slut lyckas jag


    Och just nu har han börjat Knarka lite allt möjligt , Dricker kopiösa mängder alkohol , och det har han gjort i 1 års tid , Det är det enda som gör att han inte får tillbaka dom där hemska tvångstankarna säger han. Då blir det lugnt i huvudet för honom och det fungerar som en medicin säger han.

    Vi har spekulerat lite hemma och...

    Han mår ju väldigt dåligt av det här t,om att han har gjort flertalet dödsförsök
    och borde inte en RIKTIG PEDOFIL må riktigt bra av såna här tankar ? Och sen går dom ut och letar offer och utför det dom vill göra
    Jag tror knappast en RIKTIG PEDOFIL skulle ens i minsta möjliga mån nämna något om att han är pedofil , det har jag svårt att tro.

    Våra spekulationer är att han inte kan släppa tankarna och att det förmodligen alldrig kommer leda till utövande För vi tror att det kan vara nån väldigt konstig tvängstanke han har. Han har dock erkänt att tvångstanken har övergått till en tvångshandling att han måste titta på bilder på barn på datorn. (OBS EJ BARN PORR) 

    Jag tror att han inte förstår skillnaden på Verkligheten och vad  som faktist är 

    Jag har kollat igenom hans dator och usb och jag hittar inget olagligt

    Så vad i helvete ska man göra? Hur går vi vidare med detta?

    Det har varit så svårt för oss att veta hur vi ska hantera en sån här grejj , Vi vågar ju inte berätta sånt här för läkare , Vi vet inte vart vi ska vända oss för att prata om sånna här hemska saker , VI SKÄMS av bara tanken att sitta och berätta detta ..

    Snäll nån hjälp oss..
  • Svar på tråden Är min bror pedofil??? SNÄLLA NÅN HJÄLP OSS!!!
  • cosinus

    Det känns ju rätt självklart att ni måste berätta om det här för vården.

    Det är som jag ser det enda möjligheten att rädda din bror. Får han inte hjälp fort kommer han ta livet av sig och för att få hjälp måste de förstå vad som ger honom sån ångest.

    Om han är riktig pedofil spelar mindre roll. Han har inte gjort något olagligt, han behöver hjälp.

    Finns säkert hur många som du säger, riktiga, pedofiler som helst som aldrig rör barn för att de behärskar sig. Finns säkert de som gör tvärtom av tvångstankar men oavsett var din bror är så behöver han hjälp och det fort.

  • Klickerträna

    Varför är han inte tvångsomhändertagen och inlagd på sluten psykiatrisk vård?
    Fixa ett LVM snarast via soc.
    Han måste ha besökt psykakuten? Kan de inte lägga in honom eller se till att soc öppnar en utredning?
    Varför hjälper ni inte stackarn? Det finns hjälp att få när man mår sådär dåligt.

    Utelämna pedofilispekulationerna om ni vill, men hjälp honom med sitt missbruk och sina suicidförsök! Kontakta öppenvården själv eller gå via soc. Snarast. Annars mister han livet.

  • Smeagoul
    Klickerträna skrev 2016-11-03 19:45:03 följande:

    Varför är han inte tvångsomhändertagen och inlagd på sluten psykiatrisk vård?
    Fixa ett LVM snarast via soc.
    Han måste ha besökt psykakuten? Kan de inte lägga in honom eller se till att soc öppnar en utredning?
    Varför hjälper ni inte stackarn? Det finns hjälp att få när man mår sådär dåligt.

    Utelämna pedofilispekulationerna om ni vill, men hjälp honom med sitt missbruk och sina suicidförsök! Kontakta öppenvården själv eller gå via soc. Snarast. Annars mister han livet.


    Om du bara visste allt så skulle du få en rejäl chock!!

    Min mamma har stångat sig blodig i flera år för att min bror ska få hjälp , Alla ställen han kommer till vägrar hjälpa honom och tillbaka på ruta ett.

    Det stället han bor på nu vet om allvaret i det här , Morsan har sagt att något hemskt kommer hända om ni inte agerar! HAN HAR JU SVÅRA SJUKA TVÅNGSTANKAR HJÄLP HONOM INNAN HAN SUPER IHJÄLSIG!
    Chefen där svarar lugnt att vi kommer kunna hjälpa han inom snar framtid, men någon hjälp har han inte fått , inte ens ett samtalstöd

    min bror säger så här:

    Stora intag av alkohol , Droger , Ja allt jag kommer över , När jag tar dessa preparaten så försvinner alla tankar om pedofili och andra tvångstankar och jag brukar beskriva det som att han kommer in i en helt annan underbar värld där jag kan vara den jag är och inte må dåligt av det för nu tänker jag inte på mina tvångstankar alls när jag är berusad och jag behöver inte gå in och ut ur toaletten 3 ggr
    Så förmodligen tänker han inte ta livet av sig nu , han har ju sina "mediciner" som tar bort dom där djävulstankarna för honom

    Vi har inte skjutsat dit honom för att vi är LIVRÄDDA för mötet vi kommer få , Jag som inte brukar känna ångest kommer nog sitta och skaka när vi ska sitta och berätta för en läkare om sånt här , VAD FAN SKA HAN TRO OM OSS???

    och tänk dig min bror hur han ska känna sig när han berättar något sånt här
  • Smeagoul
    cosinus skrev 2016-11-03 19:41:06 följande:

    Det känns ju rätt självklart att ni måste berätta om det här för vården.

    Det är som jag ser det enda möjligheten att rädda din bror. Får han inte hjälp fort kommer han ta livet av sig och för att få hjälp måste de förstå vad som ger honom sån ångest.

    Om han är riktig pedofil spelar mindre roll. Han har inte gjort något olagligt, han behöver hjälp.

    Finns säkert hur många som du säger, riktiga, pedofiler som helst som aldrig rör barn för att de behärskar sig. Finns säkert de som gör tvärtom av tvångstankar men oavsett var din bror är så behöver han hjälp och det fort.


    Jo det har du rätt i , självklart behöver han hjälp
  • Smeagoul
    Smeagoul skrev 2016-11-03 19:57:58 följande:
    Om du bara visste allt så skulle du få en rejäl chock!!

    Min mamma har stångat sig blodig i flera år för att min bror ska få hjälp , Alla ställen han kommer till vägrar hjälpa honom och tillbaka på ruta ett.

    Det stället han bor på nu vet om allvaret i det här , Morsan har sagt att något hemskt kommer hända om ni inte agerar! HAN HAR JU SVÅRA SJUKA TVÅNGSTANKAR HJÄLP HONOM INNAN HAN SUPER IHJÄLSIG!
    Chefen där svarar lugnt att vi kommer kunna hjälpa han inom snar framtid, men någon hjälp har han inte fått , inte ens ett samtalstöd

    min bror säger så här:

    Stora intag av alkohol , Droger , Ja allt jag kommer över , När jag tar dessa preparaten så försvinner alla tankar om pedofili och andra tvångstankar och jag brukar beskriva det som att han kommer in i en helt annan underbar värld där jag kan vara den jag är och inte må dåligt av det för nu tänker jag inte på mina tvångstankar alls när jag är berusad och jag behöver inte gå in och ut ur toaletten 3 ggr
    Så förmodligen tänker han inte ta livet av sig nu , han har ju sina "mediciner" som tar bort dom där djävulstankarna för honom

    Vi har inte skjutsat dit honom för att vi är LIVRÄDDA för mötet vi kommer få , Jag som inte brukar känna ångest kommer nog sitta och skaka när vi ska sitta och berätta för en läkare om sånt här , VAD FAN SKA HAN TRO OM OSS???

    och tänk dig min bror hur han ska känna sig när han berättar något sånt här
    Problemet som kommer bli när vi sitter i samtal med läkaren är ju att min bror inte kommer berätta för han kommer inte våga Jag vet hur han är , han sätter sig på stolen och så är han tyst bara , så kommer han vara hela mötet  , Om inte nå under sker och han får en läkare som kan få ur orden ur honom

    Vi kan sitta där med ångest och det gör inget så länge vi hjälper honom så gör vi det 100%
  • Smeagoul
    SupersurasunkSara skrev 2016-11-03 21:37:08 följande:

    Spela in honom när han säger sådana saker då och ta med till läkaren.


    Det var en smart ide! tack

    Men hur står det sig ur rättslig synvinkel?
  • cosinus
    Smeagoul skrev 2016-11-03 21:43:30 följande:
    Det var en smart ide! tack

    Men hur står det sig ur rättslig synvinkel?
    Han har ju inte gjort något brottsligt. Inte rört någon, inget innehav av förbjudet material inget som är straffbart.

    Eftersom han kan självmedicinera sig fri från tvångstankar måste det ju gå med riktiga mediciner också. Men se till att han får hjälp!
  • Smeagoul
    cosinus skrev 2016-11-03 22:13:44 följande:
    Han har ju inte gjort något brottsligt. Inte rört någon, inget innehav av förbjudet material inget som är straffbart.

    Eftersom han kan självmedicinera sig fri från tvångstankar måste det ju gå med riktiga mediciner också. Men se till att han får hjälp!
    Jag har även gått igenom hela hans lägenhet , Dator , Bärbara hårddisken , Alla usb stickor , Har lyft på sängmadrasser och soffdynor , letat under över och bakom , Slitit ut alla lådor , Likaså i köket , även i fläckten , Har gått igenom varje liten vrå i hans lägenhet så det ser ut som FBI har varit där nu , Jag hittade inget.

    Och för övrigt så är jag jävligt bra på datorer så mig lurar han inte , har han något på datan så hade jag sett det , kollade även webbinformation.

    Så nej bilder finns inte , inte video heller , bara tankar.

    Ska försöka få hjälp idag , ska ringa Akutpsyk
Svar på tråden Är min bror pedofil??? SNÄLLA NÅN HJÄLP OSS!!!