Syns MS på en magnetröntgen?
Jag undrar om MS kan uteslutas genom att en neurolog tittar på en magnetröntgen av huvudet?
Om mer än så krävs vilka tester brukar man genomföra i så fall för att kunna utesluta/bekräfta en MS diagnos?
Jag undrar om MS kan uteslutas genom att en neurolog tittar på en magnetröntgen av huvudet?
Om mer än så krävs vilka tester brukar man genomföra i så fall för att kunna utesluta/bekräfta en MS diagnos?
Hej! Sluta med mjölk! Mjölkprotein orsakar acne och hudutslag. Se över din kost ordentligt!
Låter som att du överbehandlar ditt ansikte med behandlingar och olika produkter. Använd något väldigt mildt utan parfym och kemikalier.
Lycka till
Hej!
Jag utreds just nu för MS. På datortomografi syntes det ej, men på magnetkameraundersökningen hittades MS-plack och som jag förstår så syns dessa plack på MR om de finns några.
Finns inga, så fattar jag det som att man kan utesluta MS, och hittar man går man vidare med lumbalpunktion. Dock kan det säkert finnas undantag med tanke på vilken individuell sjukdom det är.
Min MS upptäckte man genom mr då man trodde jag fått en blidpropp sen kompletterade de med lumbalpunktion för att vara på säkra sidan. Då var jag 27år.
Vad tråkigt att dom såg plack på dig. Jag hoppas det visar sig att du inte har det iaf. Har du symptom på MS och hur gammal är du ungefär 20 eller 40 år?
Jag undrar om det alltid finns plack även i början av sjukdomen? Men det finns alltså gott hopp om att man inte har MS om dom inte ser plack på MR?
Min MS upptäckte man genom mr då man trodde jag fått en blidpropp sen kompletterade de med lumbalpunktion för att vara på säkra sidan. Då var jag 27år.
Det är 11 år sedan och det som påverkar är att jag har mindre energi och ork. Arbetar bara halvtid. Jag har en mild form.
Tack! Men jag har ett väldigt bra liv iaf med sambo och två barn. Tränar mycket och har ett näst intill " normalt liv". Har fått en jättebra medicin och nästa år kommer det ytterligare två nya mediciner så det känns hoppfullt.
Hoppas du snart får veta vad som fattas dig.
Ja ska jag vara ärlig så har jag känt det i perioder. Men vet inte om det är pga MS eller något helt annat. Har också varit lite bortdomnad i läppen men det gick över på ngr dagar
Nej just yrsel har jag aldrig haft men min mamma har i perioder utan att veta varför. Så det kan vara så mycket förutom MS. Det är ju ändå positivt att de inte hittade några förändringar i din hjärna:)
Men ska de inte gå vidare med sina undersökningar?
Förlåt glömde skriva, ja det var halva tungan på mig som domnade lite, mest vid spetsen.