• Anonym (undrar bara)

Hur ofta köper du nya skor?

Ja, hur ofta köper du nya skor? Tänker då främst på vinterskor och andra basskor som är lite dyrare men inte skiljer sig så mycket utseendemässigt från år till år. Köper du nya inför varje säsong eller vid behov? Hur många olika par skor har du att variera mellan till vardags?

• Svar på tråden Hur ofta köper du nya skor?
  • Anonym (Kvinna)

1-2 ggr per år som mest. Vissa år inga alls.

• Påven Johanna II

Jag är helt ointresserad av skor men inser att de behövs och att jag dessutom behöver olika skor till olika kläder, situationer, väder och så vidare. Jag brukar köpa skor två gånger per år och då brukar jag oftast handla flera par. Emellanåt köper jag öven något eller några par på någon av alla de resor vi gör varje år men det är sällan. Jag tycker det är roligare med kläder än med skor.

Jag är bra på slänga skor! Avskyr nötta slitna nedgångna skor.

• Anonym (Man)

Jag brukar köpa ungefär 2 par nya skor per år. De brukar slitas ut för mig, så det är helt efter behov.

Har oftast 5 par skor att variera mellan. finskor till fest (slits aldrig ut), löparskor, vardagsskor och arbetsskor (stålhätta o så). Har ett par skor till vardags sommartid o ett annat par till vardags vintertid.

• Birgitta02

Mina vinterskor är av god kvalitet och jag sköter dom väl. Sist jag köpte nya är nog fyra år sedan. Det är ecco och alltså både dyra och av bra kvalitet. Dessutom ursköna och snygga. Förra säsongen blev det hål under sulan efter flera års användning dagligen okt-april. Så de har fått en omsulning för 600 kr. Ett par nya hade gått på 2000 kr. Eftersom de är sköna att ha på sig så tyckte jag att jag ville behålla just detta par, och fixade en bra omsulning istället.

I övrigt blir det två par om året. Lite billigare såsom gympaskor och sandaler.

• Marten

När de gamla går sönder. Totalt ointressant produkt, förstår inte de som har 20 par skor eller mer!

• lövet2

Jag köper när jag behöver, men jag försöker att ligga lite före, så jag kan hitta bra skor i lugn och ro och inte behöver panikköpa.
    Jag har faktiskt 2 par vinterskor. 1 par som är bekväma och bra att gå i, och så 1 par som är riktigt varma men lite klumpiga. Skönt att ha skor som bara är varma och jag inte behöver vara så rädd om, när vi ska grilla korv eller annat lite "smutsigare".

• Beda Marie

Jag har ett par vinterskor och de har jag haft i två vintrar nu. De lär hålla några år till. När de är trasiga köper jag nya. Jag har också ett par svarta stövlar som jag har när jag vill se lite snygg ut (de andra vinterskorna är grova och sportiga). Jag har dock lite knepiga fötter, så om jag av en slump skulle springa på ett par bra vinterskor som funkar och är på rea passar jag på att köpa även om de gamla är hela fortfarande. Skorna kostar ca 1500 - 2000 kr normalpris, så en rea tas tacksamt emot.

Ungefär samma gäller vår/höstskor och sandaler för sommaren. (Fast de ligger ngt lägre i pris.)

• Anonym (Annie)

Jag köper säkert 20 par om året (minst). Älskar skor! Har ett par hundra. Rensar ut då och då, kastar eller skänker bort.

• Ullagulla
    Anonym (Annie) skrev 2016-11-04 14:17:55 följande:

Jag köper säkert 20 par om året (minst). Älskar skor! Har ett par hundra. Rensar ut då och då, kastar eller skänker bort.

Något får mig att tro att du bor lite större än jag!
  • Fru Ve

Jag köper absolut inte nytt varje säsong eller varje år heller. Köper dyra stilrena skor och jackor och har ofta samma i 4-5 vintrar i rad. Köper man för billigt håller det inte. Har inte råd med nytt hela tiden och det är onödigt också. Mode är inget intresse för mig utan funktion går före. På vintern har jag två par skor jag varvar mellan. Samma med vår och sommar. Byter ut när det tar slut och blir för slitet.

Svar på tråden Hur ofta köper du nya skor?