Men alltså... snippa?
Fiffi eller snippa är ju som att välja mellan pest och kolera.Lika hemska båda två. Fitta kan man säga inom husets väggar eller fica;) Gammal som jag är föredrar jag musen... lite smågulligt.
Fiffi eller snippa är ju som att välja mellan pest och kolera.Lika hemska båda två. Fitta kan man säga inom husets väggar eller fica;) Gammal som jag är föredrar jag musen... lite smågulligt.
Det första jag tänkt på om någon sa mus är troligen en datormus.
Jag utgår från att du inte har barn och därmed aldrig kommer riskera att få barnbarn som är flickor. Var brukar du befinna dig där snippa pratas om så mycket?
Snippa fyller en funktion eftersom det hittills inte funnits ett allmänt vedertaget namn för flickors underliv. Pojkar har snopp, flickor har olika namna i varenda familj. Vad signalerar det?
Nu har man enats om ordet snippa - bara acceptera. Att dividera huruvida man gillar ordet eller inte motverkar syftet. När alla flickor vet att de har en snippa mellan benen, har ett gemensamt ord för underlivet, ett ord som inte är missvisande eller vilseledande, ett ord som alla förstår, då "är vi framme".
Gillar den här diskussionen, på samma ämne bara ett annat ord. :)
http://www.familjeliv.se/forum/thread/64770062-vad-kallar-ni-barnets-bredaste-finger/6
Blir lite fånigt, eller hur?