Inlägg från: taquine |Visa alla inlägg
  • taquine

Men alltså... snippa?

Fiffi eller snippa är ju som att välja mellan pest  och kolera.Lika hemska båda två. Fitta kan man säga inom husets väggar eller fica;) Gammal som jag är föredrar jag musen... lite smågulligt.

Goodness me
  • taquine
    Aikido skrev 2016-11-05 19:41:01 följande:
    Subban, tanten, pöket, kärringen,...

Kärt barn har många namn.
    Lika lustig som vanligt
    Har en kompis som kallar sin mans  för kuckelikuken alt. spottkobran , lätt att bli impotent för mindre;)
    Kanske ska starta en tråd vad manliga könsorganet  kan kallas
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Polly) skrev 2016-11-05 20:45:44 följande:
    Har bebisar kukar och fittor?
    Det har dom väl , men vem kallar det så på barn? Låter jävligt vulgärt och billigt  i min bok.
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Polly) skrev 2016-11-05 20:53:30 följande:
    Har de? För mig har de orden sexuell laddning, och jag skulle aldrig använda dem på barn.
    Nej det är ju det jag skriver, klart man inte använder de orden när det handlar om barn.
    Goodness me
  • taquine
    Regndamen skrev 2016-11-06 13:13:41 följande:

Det första jag tänkt på om någon sa mus är troligen en datormus.

Jag utgår från att du inte har barn och därmed aldrig kommer riskera att få barnbarn som är flickor. Var brukar du befinna dig där snippa pratas om så mycket?

Varför utgår du från att inte ts har barn? Jävla härskarteknik. Jag har barn och en dotter , och jag kallade hennes  mus för just mus när hon var liten . Skulle inte drömma om att säga snippa.

Goodness me
  • taquine
    Regndamen skrev 2016-11-06 13:32:54 följande:
    Använde hon en mus med sladd eller en sladdlös?

Så om nu ditt barn hade föredragit att du kallade dennes dotters snippa för just snippa, så hade du vägrat?

Eftersom ts inte anser sig ha ett sådant proble, så kan hon inte ha barn.
    Sorry men om du försöker leka lustig nu har du och jag tyvärr inte samma smak när det kommer till humor
    Och hon hade inte föredragit snippa, liksom sin mor har hon bra smak. Även när det kommer till ord.Helst tramsiga hitta-på-ord.
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Polly) skrev 2016-11-06 14:16:11 följande:
    Ja, den konservativa maffian. (Läs andra trådar...)
    Anonym så klart , länka gärna några trådar där jag varit konservativ Väntar med spänning...
    Goodness me
  • taquine
    Haha du har verkligen letat nej "Polly" ,jag är  varken självupptagen eller förträfflig. Ska beta av dessa  gamla trådar senare . men nu känns de väldigt OT 
    Verkar känsligt på något sätt att man inte gillar ordet snippa ;)
    Goodness me
  • taquine
    pigglet skrev 2016-11-06 20:16:35 följande:

Snippa fyller en funktion eftersom det hittills inte funnits ett allmänt vedertaget namn för flickors underliv. Pojkar har snopp, flickor har olika namna i varenda familj. Vad signalerar det?

Nu har man enats om ordet snippa - bara acceptera. Att dividera huruvida man gillar ordet eller inte motverkar syftet. När alla flickor vet att de har en snippa mellan benen, har ett gemensamt ord för underlivet, ett ord som inte är missvisande eller vilseledande, ett ord som alla förstår, då "är vi framme".

Gillar den här diskussionen, på samma ämne bara ett annat ord.  :)
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/64770062-vad-kallar-ni-barnets-bredaste-finger/6

Blir lite fånigt, eller hur?

Vilka man har enats om ordet? Där fick inte jag vara med;), och nej inget ord jag kommer använda om jag nu får flick-barnbarn så småningom.
    Goodness me
Svar på tråden Men alltså... snippa?