Inlägg från: Anonym (Ja till snippa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja till snippa)

Men alltså... snippa?

Pojkar har snopp.
    Flickor hade mus, kussimurra, mutta, fiffi, blomma, snäcka, underliv, framstjärt, kisshål... bara några av orden som dykt upp i denna tråd.

Hur kan man inte se problemet med detta? när jag var liten hade jag inte ens ett ord! Jag visste inte vad jag skulle kalla det jag har mellan benen, men jag gissade att det hette "stjärt." Hur sjukt är inte det! Jag är så glad att det äntligen finns ett bra ord att använda.

Man måste inte tycka om alla ord, hur de skrivs eller uttalas. Jag skulle kunna rabbla upp en massa ord som låter fåniga eller knäppa eller inte passar alls med vad de betyder, i mina ögon.

Men det betyder inte att jag inte använder dem! Eller att jag startar diskussioner om att de är löjliga och att folk borde sluta använda dem och använda något annat ord istället.

Varför ska just flickors könsorgan ha hubdra olika ord? Varför ska inte ALLT ha hundra olika ord isåfall? Vi kanske skulle slänga alla ordböcker på tippen och göra våra egna, och bara använda ord vi tycker om och byta ut de andra lite hejvilt?

Då kanske ts och andra blir lyckliga, men det skulle bli hemskt svårt att förstå varandra.

Svar på tråden Men alltså... snippa?