Inlägg från: Kirenaj68 |Visa alla inlägg
  • Kirenaj68

Men alltså... snippa?

Anonym (Karin) skrev 2016-11-05 18:06:06 följande:

Usch, jag tycker detta ord är så hemskt!
    "Snippa" som motsvarighet till snopp?

Varför dög inte mus/fiffi/mutta?
    Varför måste musen döpas om till "snippa"?

Jag tycker ordet låter smutsigt och vämjeligt.

Hur kunde det bli så att musen generellt ska ha detta hemska namn?

Nu hör jag ordet "snippa" ytterst sällan, men var är det för hemskt med det ordet? Det låter ju ganska oskyldigt. Precis som "snopp". Varför föredrar du att ditt könsorgan kallas mus? Är du djurvän?
  • Kirenaj68
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-05 19:46:40 följande:

Varför inte bara säga underliv?

Eller slangklämma?
  • Kirenaj68
    EnAnonumius skrev 2016-11-07 17:20:04 följande:
    Ha ha...
    Trodde jag var ensam om att använda det ordet, jag brukade säga "slangklämma" på skämt om min när (ex)gubben kom hem efter att mekat med bilen och vi skulle ha sänggymnastik för två.. :-P
    SkrattandeSkrattandeSkrattande. Tror inte det är så många som använder det ordet idag. Var vanligare förr. Sisådär 15-20 år sedan. "Oj. Kolla in den där slangklämman" kunde man säga om man såg en snygg tjej. Omoget och respektlöst, självklart. Men du vet ju hur killar/män kan vara. Det är därför jag föredrar kvinnorFlörtFlörtFlört.
  • Kirenaj68
    EnAnonumius skrev 2016-11-07 18:29:16 följande:
    He he.. Själv gillar jag i bland lite "manlig oförskämd humor".

Dock så skall du veta, kvinnor är inte alltid så "snälla i sin" heller när de ser ett "stycke snygg kött".
    Hehehe Ja. Jag kan tänka mig att det fälls en och annan mustig kommentar i ett damsällskap när humöret är på toppSkrattandeSkrattandeSkrattande.
  • Kirenaj68
    pigglet skrev 2016-11-07 18:46:09 följande:
    Har jag missat något? Slida - det är väl den där gången mellan livmoder och slidmynning? Något man inte ser över huvud taget?
    Lite som att kalla pojkars snopp för sädesledare?

Snippa - som sagt: hela paketet. Vilket för småbarn väl framför allt gäller det man ser. Väldigt långt ifrån slida.
    Ja. Herregud. Ibland märks det att det här landet inte har varit i krig på över 200 år......
  • Kirenaj68
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-11-08 10:47:29 följande:
    Och här kommer jag och håller med ts.
    Jag tycker att ordet borde förpassas till historien som ett av de ord som försvann lika fort som det kom.
    Det är gräsligt minst sagt.

Jag undrar också varför du hetsar upp dig så hemskt mot ts!
    Ingen annan har överöst henne med ens tillstymmelsen av vad du gjort, tar du åt dig personligt på något sätt?
    Varför är det så hemskt med snippa? För att det är en feminisering av ordet snopp? Hade detta handlat om ordet fitta hade jag förstått det eftersom det ordet  används även för att kränka, förolämpa och såra en kvinna/tjej. Men snippa? Tycker att det är ganska oskyldigt. Eller var det slangklämma du avsåg? Oroa dig inte. Det är på väg att försvinna. Det är bara vi dinosaurier som använder det ordetFlörtFlört.
Svar på tråden Men alltså... snippa?