Inlägg från: Monkii |Visa alla inlägg
  • Monkii

Men alltså... snippa?

En kompis mamma kallade sin snippa för kisshålet och trodde att slida och urinrör var samma sak...dvs att barn föds ur samma kroppsöppning som urinen kommer ut. Hon var över 40 när hon fick veta hur fel hon trott. Tycker det visar ganska väl på att det finns ett problem med att det saknades ett specifikt ord för just kvinnliga underliv. I min familj sa man framstjärt. Fruktansvärt töntigt. Mus är nån sorts lekfullt smeknamn, fitta för porrigt och mutta helt otänkbart. Snippa är perfekt.

• Monkii
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 13:42:53 följande:

Ja du, det har jag ingen aning om.

Antar att hon sagt kusimurran.

Kussimurra är jättebra, om det är Loffe Karlsson som drar en fräckis anno 1984
  • Monkii
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 14:52:11 följande:

Jag har två söner, och en svärdotter som snart är mor till mitt barnbarn.

Försöker föreställa mig en farmor som säger mutta eller kussimurra om barnbarnets snippa..
  • Monkii
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 15:02:34 följande:

Ok, hur går det?

Jag tror att det kan funka för en burdus kärring som aldrig fick lov att vara barn. Väldigt vulgärt och buskis.
  • Monkii
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 16:41:54 följande:

Jaja, det står på din sida att du är 46 så välkommen till kärringgänget! 

Kärring är inte en ålder det är en inställning .

Ni som inte gillar orden snopp och snippa, när ni får barn kan ni såklart kalla era barns könsdelar för dase/mutta om ni är vulgära, kuk/fitta om ni är porriga, hängstjärt/framstjärt om ni är pryda osv men lär dem för guds skull de riktiga orden också så att de kan uttrycka sig i framtiden.
  • Monkii
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-07 15:20:02 följande:

Så härligt, då kanske du borde ta hand om dig själv lite bättre så all din ilska och pessimism får sig en känga, vem vet... du kanske är trevlig innerst inne?  

Jag har egentligen svårt för bitterfi**or men vissa har en charm på något märkligt sätt...  (Eller heter det bittersnippa nu för tiden?)

Bitter-kisshål eller bitter-mellan-benen heter det.

snacka om att missa poängen....
  • Monkii
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-07 15:48:20 följande:
    Haha, eller hur?
    Hur var det nu... Förvånad
    Vi har ju redan konstaterat att snippa inte har samma negativa klang som fitta har så att drämma till med bitter-prefixet där kanske var lite dumt? Är du verkligen 70-talist?
  • Monkii
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-07 15:58:16 följande:

Du förstod alltså inte... ok.

Vilka"vi" har konstaterat det? Om du och någon fler anser det så får ni "konstatera" det i er lilla grupp. Det är en åsiktsfråga, inget annat och jag håller inte med.

Dra inte i mig i dina vi-konstellationer tack.

Nej, inte 70-talist. Varför tror du det?

Den lilla gruppen som hört uttrycket jävla fitta...

Kanske minns fel ang din ålder?!
  • Monkii
    Bibbidi skrev 2016-11-07 17:25:45 följande:

Varför kan man bara inte säga slida?

Snopp på killar och slida på tjejer? Man sa slida i alla fall när jag växte upp, har inte förstått varför man var tvungen att hitta på ett nytt ord för det.

Som sagt...en viss förvirring infinner sig när man försöker prata om kisshålet.. Kanske bäst att man säger mellan benen för båda könen så att det slipper bli såhär.

Ps min mamma sa mellan benen, behövde man vara mer specifik blev det springan eller hålet.
  • Monkii

För övrigt är just hålet väldigt praktiskt som ord. "Kalle har ont i hålet. Vilket hål? Det på sidan av huvudet"

Onödigt med massa extra ord..

• Monkii
    Anders 386 skrev 2016-11-07 17:49:05 följande:

Helt otroligt! En superlång väldigt laddad tråd om värderingen av olika ord för könsorganen.

Själv tycker jag alla namn funkar bra så länge jag förstår vad som avses..

Ibland tappar man tron på mänskligheten.   

Om man inte ens har ett ord för det som kisshålet sitter i hur ska man då veta vad som avses? Hur gjorde du när du inte hade ord för din hängsnippa?
  • Monkii
    Anders 386 skrev 2016-11-08 10:12:29 följande:

Men det finns ju massor med ord redan. Hur svårt kan det vara. Alla fattar väl vad en kuk eller snopp eller penis är för nåt. Men iofs, skulle nån kläcka ur sig hängsnippa hade nog även jag garvat..    Men fitta, mus eller snippa är väl alla jättebra ord?

Jaha - nu är jag visst också med i den här roliga debatten..  Det värsta jag läst i tråden var ju annars slangklämma, det hade jag faktiskt aldrig hört förut.

Ja jättebra ord om man pratar om sex men som du vet är kvinnor och flickor människor och deras kroppar existerar utanför sängkammaren. Säger du till dotter att du ska torka hennes fitta när hon har kissat?
Svar på tråden Men alltså... snippa?